• Anonym (50 åring)

Digital otrohet

Min sambo lär känna och chattar med andra kvinnor.  Jag tror han hittar dem på Facebook sen fortsätter dom på whatsapp. Det är alltid han som driver konversationen mot att dom ska bli ett par, han kan skriver att han älskar dem fast han inte ens träffat dem. Ibland har han ringt någon kvinnan. När jag först upptäckte detta och ställde honom mot väggen blev han väldigt ångerfull och lovade att sluta, hans förklaring var att det bara är ett spel, han vill inget med dessa kvinnor. Han vill vara med mig. Jag förstår inte hur han kan lura kvinnorna på detta sättet och även svika mig!!
    Jag vet att han fortsätter söka kvinnor även om han lovade att sluta. Ska jag lämna ett ganska långt förhållande pga av detta? Är det otrohet? Han är mannen i mitt liv. Jag är över 50 år och känner inte att jag orkar börja om igen?.

• Svar på tråden Digital otrohet
  • Core

Hur du ska göra vet du egentligen bara själv, men han låter onekligen som en riktig jävla fjant. 

• Anonym (G)

Syna ditt äktenskap med mannen noga. Han tycks vilja lura andra och göra dem besvikna med sitt spel. Tycker att det är kul. Verkar inte bry sig om att han gör dig och kvinnorna ledsna.

Istället för att hitta något annat som ger spänning i livet. Det är slappt och lite obehagligt som personlighetsdrag.

Så rannsaka ditt äktenskap. Förekommer det saker som han gör mot dig som är nobchalanta och empatilösa, förutom det här spelet med att lura kvinnor? Är det dags att stå upp för sig själv på något sätt?

• Anonym (Tit for tat)

Skaffa konto på Match eller nåt och visa honom hur många meddelanden du fått av män efter 48h.

Fråga om han vill att du börjar dejta och jämföra med honom för att se om han duger att fortsätta med?

Eller ett mer harmlöst knep från 100 år tillbaka- få en stor bukett blommor skickad till dig själv med ett dubbeltydigt kort från en anonym beundrare. Så kan han undra...Oskyldig

• Anonym (Tit for tat)

Var också tydlig med att hans ängsliga bekräftelsesökande får dig att se honom som en mindre man, med låg självkänsla och dålig moral.

Och varför skulle någon nöja sig med en sådan?

• Anonym (NoNo)

När jag läste det här så har jag mest reagerat på att han verkar ju inte bry sig om de andras känslor. Varken om dina eller de kvinnornas som han använder för sitt spel. Det är säkert otrohet men också något mer. Kan inte sätta ord på det, men sådant beteende är inte på något sätt ok. Lämna eller inte är ditt beslut, jag skulle åtminstone testa familjerådgivning. 

• Man52Sthl

Sinnesjukt...

1. Att acceptera det

2 Att genomföra det.

Måste vara något skämt, eller?

• mijau

Låter som en narcissist. Brist på empati och ansvar och ser enbart till sina egna behov. 

Svar på tråden Digital otrohet