• Anonym (123)

Inte mycket händer här

Har det inte blivit väldigt lugnt här? Väldigt få nya trådar skapas.

• Svar på tråden Inte mycket händer här
  • Anonym (Samma)

Känner samma.. även i verkligheten mer tyst av min familj och vänner.. verkar fler orkar inte vara socialt eller är mycket upptagen? 
    Jag är arbetslös så jag kollar ofta här nu än i höstas då jobbade jag. 

• Anonym (Felicia)

Det är tråkigt att aktiviteten har sjunkit på forumet   

• Anonym (123)
    Anonym (Felicia) skrev 2026-03-06 07:35:20 följande:

Det är tråkigt att aktiviteten har sjunkit på forumet   

Ja det är det.

Jag har inga sociala medier så detta är mitt sociala medie. Men det får bli mer tid på Flashback istället.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (123) skrev 2026-03-02 21:53:35 följande:
    Inte mycket händer här

Har det inte blivit väldigt lugnt här? Väldigt få nya trådar skapas.

Jo det stämmer, det var mycket mer tryck för 10-15 år sen. Det finns väl mer att välja på nuförtiden.
  • Anonym (Rut)

Och väldigt ofta dålig uppdatering av trådstartaren själv. Typ att man gärna skulle vilja bli uppdaterad vad som hände etc men då har ts gått under jorden. Händer väldigt ofta. Vilket är tråkigt när man lägger tid och energi på svar och ej får uppdatering/svar

• Anonym (123)
    Anonym (Alice) skrev 2026-03-06 12:47:06 följande:
    Jo det stämmer, det var mycket mer tryck för 10-15 år sen. Det finns väl mer att välja på nuförtiden.

Ja så är det nog.

Anonym (Rut) skrev 2026-03-06 12:55:58 följande:

Och väldigt ofta dålig uppdatering av trådstartaren själv. Typ att man gärna skulle vilja bli uppdaterad vad som hände etc men då har ts gått under jorden. Händer väldigt ofta. Vilket är tråkigt när man lägger tid och energi på svar och ej får uppdatering/svar

Ja så är det kanske. Och det är klart, händer det inte så mycket på forumet så kanske man inte går in bara för sin egen tråd.

• Anonym (123)

Det blir bara värre. Undrar hur många år forumet har kvar?

• Anonym (Tw)

Jag brukade starta trådar men det var så mycket påhopp och nedlåtande kommentarer även när ts handlade om hur man skulle hantera rätt så triviala problem .. så jag skriver inget numera i princip, det blev bara tråkig stämning jämt

• Anonym (123)
    Anonym (Tw) skrev 2026-03-23 22:12:48 följande:

Jag brukade starta trådar men det var så mycket påhopp och nedlåtande kommentarer även när ts handlade om hur man skulle hantera rätt så triviala problem .. så jag skriver inget numera i princip, det blev bara tråkig stämning jämt

Ja det är inte fullbemannat på moderatoravdelningen direkt.
  • Anonym (Lo)

Nä, det är stor skillnad mot tidigare.

• fultextad användarhandbok

Det har ni faktiskt rätt i! Är nog dags för annat, vem vet, vi kanske ses i något annat forum vid något tillfälle. Sen väntar ju kanske studier med. Tack till er, tack för mig!🙂

• Anonym (Sjuka typer här)
    Anonym (Tw) skrev 2026-03-23 22:12:48 följande:

Måste hålla med till fullo! Får man 20 svar så är det bara 2 vettiga och trevliga svar som hör till frågeställningen eller ber om mer info för att ge ett bra svar. Sen blir det bara påhopp och anklagelser om det ena med det tredje så man orkar inte ens fortsätta sin egen tråd. 

Tom flashback har ju vettiga trådar med vettiga svar utan påhopp och skit rent utsagt. 

Vilka forum håller ni andra till på? Hur blir man medlem, jag menar räcker det med en mejladress bara eller krävs det mer? 
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Sjuka typer här) skrev 2026-04-19 19:33:05 följande:
    Måste hålla med till fullo! Får man 20 svar så är det bara 2 vettiga och trevliga svar som hör till frågeställningen eller ber om mer info för att ge ett bra svar. Sen blir det bara påhopp och anklagelser om det ena med det tredje så man orkar inte ens fortsätta sin egen tråd. 

Tom flashback har ju vettiga trådar med vettiga svar utan påhopp och skit rent utsagt. 

Vilka forum håller ni andra till på? Hur blir man medlem, jag menar räcker det med en mejladress bara eller krävs det mer? 
    Är på vissa forum på Flashback och även Reddit. Flashback modereras hårt och då det blir bra ordning i trådarna. Reddit, finns mycket information om man har intressen man vill veta mer om.
  • Anonym (Observer)

Skriver knappt nåt längre, finns flera som ständigt verkar leta efter anledningar till att tjafsa, märka ord eller göra påhopp. 

• Anonym (Lo)
    Anonym (Observer) skrev 2026-04-19 21:10:30 följande:

Skriver knappt nåt längre, finns flera som ständigt verkar leta efter anledningar till att tjafsa, märka ord eller göra påhopp. 

Lite så känns det ibland.
  • Anonym (Sjuka typer här)
    Anonym (Alice) skrev 2026-04-19 20:49:24 följande:
    Är på vissa forum på Flashback och även Reddit. Flashback modereras hårt och då det blir bra ordning i trådarna. Reddit, finns mycket information om man har intressen man vill veta mer om.
    Jag läser båda men är inte medlem. Krävs det bara en mejladress och så hittar man på sitt namn på forumet?
    Anonym (Observer) skrev 2026-04-19 21:10:30 följande:

Exaktamente! 
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Alice) skrev 2026-04-19 20:49:24 följande:
    Ett tillägg, tänker att det beror på vad man är intresserad av. Läser mest om samhälle, politik, ekonomi, juridik och där har Flashback bra forum. Reddit är stort så där finns stora forum även för smala intressen.

När barnen var små och man var i småbarnsåren med graviditet, amning, syskon, förskola så tyckte jag Familjeliv var toppen. Var mycket aktiv. Nu är det mycket ledtrådar och sextrådar och det intresserar mig inte alls.
Svar på tråden Inte mycket händer här