• Groddan

Tjejer: Hur viktig är mäns längd?

Hej tjejer. Hur viktig är längden för er? Min uppfattning är att längd är det viktigaste för tjejer när det kommer till utseende på män. Jag har hört av alla sorters tjejer att längden är det viktigaste och även i intervjuer på Youtube och sånt. Tjejer som får frågan: He is a 9/10 but he is short or 3/10 but he is tall. De flesta tjejer svarar "I rather want him to be ugly".

Stämmer detta in på er tjejer? Kan ni korta tjejer tänka er en kort kille?

• Svar på tråden Tjejer: Hur viktig är mäns längd?
  • Anonym (E)

Inte avgörande men ganska viktigt. Känner mig så stor bredvid en kort man och den känslan gillar jag inte. Är ganska lång själv om det är relevant.

• Fjäril kär

Problemet med såna här trådar är att vi som faktiskt inte bryr oss om längd inte räknas. Ni snöar helt in på att leta efter "bevis" att tjejer vill ha långa män och bara svarar på såna inlägg.  

Äkta kärlek bryr sig inte ett skit om längd. 

INGEN i min omgivning bryr sig om längd.  Jag har ex som varit kortare än mig och längre än mig.  Jag har faktiskt inte en aning om vad min partner har för längd,  han är ungefär som mig men mer vet jag inte. Fullständigt ointressant. 

• fultextad användarhandbok

Hej Groddan, längd är inget jag fäster så stort avseende vid, men hellre mer i min längd än väldigt mycket längre. Men även det är sekundärt. Jag är inte så värst lång själv.

• Groddan
    Anonym (E) skrev 2026-03-04 14:38:38 följande:

Inte avgörande men ganska viktigt. Känner mig så stor bredvid en kort man och den känslan gillar jag inte. Är ganska lång själv om det är relevant.

Jag förstår om en tjej som är 1.80 inte vill ha en pojkvän som är 1.70. Det skulle nog kännas knasigt för båda. Men jag har träffat tjejer som är typ 1.55 som säger att dom inte kan ha en pojkvän under 1.80.
  • Anonym (gift m kort man)
    Fjäril kär skrev 2026-03-04 14:39:02 följande:

Problemet med såna här trådar är att vi som faktiskt inte bryr oss om längd inte räknas. Ni snöar helt in på att leta efter "bevis" att tjejer vill ha långa män och bara svarar på såna inlägg.  

Äkta kärlek bryr sig inte ett skit om längd. 

INGEN i min omgivning bryr sig om längd.  Jag har ex som varit kortare än mig och längre än mig.  Jag har faktiskt inte en aning om vad min partner har för längd,  han är ungefär som mig men mer vet jag inte. Fullständigt ointressant. 

Exakt. Jag vet inte hur många gånger jag har svarat i såna här trådar att jag skiter fullständigt i längden. Ändå spårar trådarna ut och männen börjar hacka på att kvinnor är feta osv osv.

Helt poänglöst med såna här trådar. 
  • Anonym (Inte direkt)

Inte direkt viktigt så länge han är ärlig. 

Jag är 172cm. Har dejtat killar som är något kortare, lite längre och betydligt längre. Exet var 4cm längre, nuvarande ca 1dm längre.

När jag var ung hade jag en idé om att han skulle vara längre än mig när jag hade högklackat (6-7cm klack) men sen insåg jag att det var korkat. 

En gång har det blivit problem med längden. Träffade en kille på en dejtingsida, vi klickade, pratade i telefon etc ett par timmar om dagen och det kändes skitbra. Jag pluggade på annan ort och vi bestämde att han skulle möta mig vid tåget när jag åkte hem. Det blev pannkaka. Han hade sagt att han var något längre än mig och när jag kom gående (visserligen i klackskor) var han mer än 1dm kortare än jag. Jag hade inga problem med det då jag tyckte att han var trevlig och vi klickade. Han däremot hade jätteproblem och ghostade mig totalt efteråt. 

• Anonym (E)
    Groddan skrev 2026-03-04 14:47:21 följande:
    Jag förstår om en tjej som är 1.80 inte vill ha en pojkvän som är 1.70. Det skulle nog kännas knasigt för båda. Men jag har träffat tjejer som är typ 1.55 som säger att dom inte kan ha en pojkvän under 1.80.
    Tycker nog att kiloar kortare än 180 är lite omanliga, utöver att jag inte vill vara längst. Blir mer en pojke då.
  • Anonym (Mmm)
    Groddan skrev 2026-03-04 14:47:21 följande:
    Och? Låt dom ha det kravet. 
  • Anonym (Lou)

Jag är 1.65 och för mig är inte mannens längd viktig. Resten av utseendet är viktigare, så som ett attraktivt ansikte. Vill dock helst inte dejta någon som är kortare än mig, men en kille som är 1.65 eller längre är inga problem. 

• Anonym (Blå)

Bryr mig inte, tycker det är jobbigt om det skiljer för mkt dock dvs mer än 2dm åt något håll.
    men vill inte känna mig större, så riktigt smala män ffinner jag sällan attraktiva.

Svar på tråden Tjejer: Hur viktig är mäns längd?