• Anonym (Lisa)

Frustrerad på han

Socc vill komma och skugga de nyblivna föräldrarna i hemmet för att se vad de kan tänkas behöva hjälp med, i hemmet. Pappan känner sig kränkt. Frågar ändå mig  om det år ok att de är här. Ja säger jag det är väl bäst att bara samarbeta med dem. Pappa blir sur och anklagar mig för att "ge upp" och "inte bry mig". Jag blir sur, frågar vad ha tycker att alternativet är. Han säger att ha inte vet. Jag säger att det nog inte riktigt finns något alternativ då de vill är att se hur det fungerar Hemma. Jag går undan lite för känner att jag är sur och frustrerad på att han inte lyssnar. Vill dock reda ut det, så frågar igen när jag kommer tillbaka vad han ser för alternativ. Då vägrar han prata och säger att jag bara vill det för att "ha rätt".

Jag är så trött och frustrerad. Jag har varit så trött så länge. Jag har snart inget kvar att ge. 

Förlåt. Behövde mest bara skriva av mig. 

• Svar på tråden Frustrerad på han
  • Anonym (?)

Varför har de kontakt med Socr och vem är du? Närstående?

Hursomhelst så finns det ju inget val, förstår han inte det? Vad säger mamman?

• Anonym (Lisa)
    Anonym (?) skrev 2026-03-04 18:06:13 följande:

Varför har de kontakt med Socr och vem är du? Närstående?

Hursomhelst så finns det ju inget val, förstår han inte det? Vad säger mamman?

Ja, närstående.

Jag vet inte om jag kan förklara, allt känns så rörigt just nu. Det är nog mest jag som inte orkar tänka. Det är barnen men samtidigt så är de inte oroliga för barnen utan det är mer att de vill se om de behöver hjälp med hemmet eller, ja, som sagt. 

Han verkar inte vilja förstå det, nej. Han säger bara att det måste finnas alternativ, men vad de alternativen skulle vara kan han inte säga. Jag vet inte vad mamman säger, jag tror att hon egentligen säger som jag, för han hintade om att de inte var överens heller. Jag vet inte om han inbillade sig att jag skulle hålla med honom eller vad.

Jag är så redo att bara släppa allt och lägga mig i graven.
  • Anonym (Sorry)

Sorry jag förstår inte vad du pratar om.. vad är problem? 
    om det är inte ditt barn som det gäller behöver du inte vara inblandas.

Svar på tråden Frustrerad på han