Ur askan i elden
Jag är väldigt nedstämd just nu pga min livssituation. Jag har vuxit upp i en dysfunktionell familj med en mor som är narcissist och borderline och en far som ser det som sitt främsta jobb att se till att hon får hållas och göra och säga vad hon vill. Allt på min bekostnad och tom när jag var ett litet barn. Han försvarar alltid henne, aldrig mig.
Som ung vuxen kan man nog nästan säga att jag flydde hemlandet pga min familj till min blivande man och startade mitt liv där långt hemifrån. Tyvärr så visade han sig vara ganska knepig med lite narcissistiska drag för att inte tala om hans mamma som är klockren narcissist som anser att hennes son aldrig kan göra något fel. Hans mamma har gjort allt i sin makt för att vara elak mot mig och han har ytterst sällan stoppat henne. Ofta är det jag som får mig trots att hon är den som härjar med mig.
Så jag har alla emot mig i min egen familj och jag har alla emot mig i min nya familj. Och sen när båda familjerna är tillsammans så får jag alla emot mig från båda sidorna. Alla ger sig på mig och ingen tar nånsin mitt parti. Jag har blivit en scapegoat i alla familjekonstellationer och jag orkar inte mer.