• Anonym (Oroligtjej)

gravid efter 2 år

Hej jag är en väldigt orolig tjej...

I 2024 fick jag en så kallad missed abortion i v. 9, troligen stannade utvecklingen i v.7

Jag och min man försökte bli gravida igen utan att lyckas, fick PCOS diagnos kort därefter och har sedan gått ner massor i vikt och fokuserat på hälsan.

Nu mars 2026, mensen var 2 dagar sen och jag testa svagt den 2 mars. Har haft oregelbunden mens men den har alltid kommit, första mensens dag vad den 26 januari, varav ägglossning skulle ske den 13 februari, jag var förkyld troligen influensa från 12-16 februari och testa inte LH, men nu när jag var sen testa jag och då var strecket där.
    Troligen hade jag sen ägglossning men det som oroar mig nu är att testerna är svaga? Clearblue sa 1-2 veckor den 4 mars och sen ser man en liten stegring men tycker nästan hcg är lågt? Har inbokad inskrivning den 7 mars pga min historik . Kan någon snälla kolla på min stegring, har skrivit datum vid sidan. Ser det bra ut... Är så rädd att det ska hända igen, 2 år av kämpande och tårar. Nu skulle det vara min tur.
  • Svar på tråden gravid efter 2 år
  • Anonym (Oroligtjej)

Vill addera att jag har extremt mycket symptom, har inte haft en enda blödning, testen ser starkare ut i verkligheten.

• Anonym (qwerty)

positivt på testerna så fokusera på det. Skit i stegringen för den sker inte efter givna klockslag. Vänta till din inskrivning och var noga med att berätta om din oro för din BM så kan du få extra besök och lyssna på hjärtslag och annat.
    Grattis till graviditeten och hoppas allt går vägen.

Svar på tråden gravid efter 2 år