Att hata sin kropp under graviditet
Är i v 30 (29+3) och jag hatar verkligen hur graviditeten påverkar hur jag ser ut, jättedumt, i know, men jag kan inte hjälpa det och det tar verkligen på psyket.
Har tidigare aldrig varit brydd om vad jag ätit, hur min kropp ser ut eller vad jag väger. Är medellång och har alltid vägt runt 58-60kg, och det har alltid känts bra.
Men nu vet jag inte vad som hänt med mitt tänkande, jag har nu totalt gått upp nästan 20kg (mycket av vikten har lagt sig i rumpan, höfterna, brösten och magen såklart) och jag ogillar det jag ser i spegeln, bristningar hit och dit och känner mig allt mer svullen.
Tycker det är så tråkigt för i början av graviditeten så var jag så himla exalterad över att få en ''gravidkula'' och jag längtade verkligen, men nu vill jag inget annat än att få tillbaka min gamla kropp. Jag tror att mycket av känslorna handlar om att jag är så rädd för att jag aldrig mer kommer få tillbaka den.
Finns säkert redan trådar som handlar om just detta ämne men jag kände att jag vela starta en ny, är det någon som känner igen sig eller har varit i samma sits förut? Dela gärna med er!