• Anonym (Trött)

Blockera användare?

Jag har en enkel fråga som jag inte hittar svar på.

Kan man blockera medlemmar här på Familjeliv? Jag har varit medlem rätt så länge och vill minnas att man kunde det förr. Men hittar ingenstans att göra det idag.

Tänker att det skulle fungera som på FB, så att man slipper se allt som personen i  fråga skriver här i forumet.

Det finns personer som jag är redigt trött på att se inlägg från, så då vore en sådan blockering värd guld.

Någon som vet och vill dela med sig om möjligheten finns?

• Svar på tråden Blockera användare?
  • Anonym (L)

Du kan blocka någon från att skicka meddelanden till dig och från att se din profil. Men tror inte du kan blocka så du aldrig ser vissa personers inlägg.

• Anonym (Trött)
    Anonym (L) skrev 2026-03-12 18:36:48 följande:

Du kan blocka någon från att skicka meddelanden till dig och från att se din profil. Men tror inte du kan blocka så du aldrig ser vissa personers inlägg.

Ok, det är trist isåfall.

Kanske skulle lämna det som förslag till sajten.
  • Anonym (M)
    Anonym (Trött) skrev 2026-03-12 18:25:54 följande:
    Blockera användare?

Jag har en enkel fråga som jag inte hittar svar på.

Kan man blockera medlemmar här på Familjeliv? Jag har varit medlem rätt så länge och vill minnas att man kunde det förr. Men hittar ingenstans att göra det idag.

Tänker att det skulle fungera som på FB, så att man slipper se allt som personen i  fråga skriver här i forumet.

Det finns personer som jag är redigt trött på att se inlägg från, så då vore en sådan blockering värd guld.

Någon som vet och vill dela med sig om möjligheten finns?

Låt bli att läsa inläggen från medlemmen. Det gör jag på de medlemmarna jag tröttnat på. Och har även blockat de från att skicka medlemmar till mig eller se min profil. 
  • Anonym (Trött)
    Anonym (M) skrev 2026-03-12 18:44:09 följande:
    Låt bli att läsa inläggen från medlemmen. Det gör jag på de medlemmarna jag tröttnat på. Och har även blockat de från att skicka medlemmar till mig eller se min profil. 
    Om det vore så enkelt.

Det handlar om personer som övertar trådar och tjafsar sida efter sida om allt och ingenting.
  • Anonym (M)
    Anonym (Trött) skrev 2026-03-12 18:50:04 följande:
    Om det vore så enkelt.

Det handlar om personer som övertar trådar och tjafsar sida efter sida om allt och ingenting.
    Bara att överse inläggen. Det gör jag. 
  • Anonym (n)
    Anonym (M) skrev 2026-03-12 18:55:05 följande:
    Bara att överse inläggen. Det gör jag. 
    Fast det är skillnad på om inläggen inte hade synts än om man måste försöka scrolla igenom 4 sidor för att hitta inlägg från andra användare än den tvåkanten
  • Anonym (Trött)
    Anonym (n) skrev 2026-03-12 19:05:21 följande:
    Fast det är skillnad på om inläggen inte hade synts än om man måste försöka scrolla igenom 4 sidor för att hitta inlägg från andra användare än den tvåkanten
    Precis min tanke.
    Var inne i en tråd förut där ts påpekade det, hon fick sin tråd totalt invaderad. 
  • Anonym (n)
    Anonym (Trött) skrev 2026-03-12 19:26:05 följande:
    Precis min tanke.
    Var inne i en tråd förut där ts påpekade det, hon fick sin tråd totalt invaderad. 
    Om det var tråden där moderator faktiskt ryckt in var jag förvånad över det, brukar anmäla när de tar över trådar men alla åtgärder brukas nekas...
  • Anonym (L)

Men nästan alla sådana trådar kvaddas av anonyma. Du vet ju inte vilket av alla deras nick du ska blocka.

• Anonym (n)
    Anonym (L) skrev 2026-03-12 19:49:15 följande:

Men nästan alla sådana trådar kvaddas av anonyma. Du vet ju inte vilket av alla deras nick du ska blocka.

Skulle det bortse från det faktum att vissa användare som älskar att bråka med varandra inte är anonyma? Man kan inte komma åt alla
  • Anonym (Orka3)

Orka bry sig, det är ändå bara internet och ett anonymt forum, där folk skriver sånt de aldrig skulle våga säga mellan fyra ögon. Ta det för vad det är istället och ignorera kommentarer du inte gillar, eller se på dem med en viss humor, som jag börjat göra.

• Anonym (n)
    Anonym (Orka3) skrev 2026-03-12 20:20:48 följande:

Orka bry sig, det är ändå bara internet och ett anonymt forum, där folk skriver sånt de aldrig skulle våga säga mellan fyra ögon. Ta det för vad det är istället och ignorera kommentarer du inte gillar, eller se på dem med en viss humor, som jag börjat göra.

Känns som jag tagit över från TS här men man behöver som sagt inte läsa inläggen för att de ska ta över, hur behåller man en diskussion och ser andra användares inlägg när en tråd spammas ner av ett bråk mellan två namngivna idioter? Då backar folk från tråden istället.
  • Anonym (Praktisk)

Ge oss nertummar som räknas istället så om ett inlägg får 10 nertummar göms det från tråden och den som ändå vill se skiten får klicka på en knapp för att fälla ut dem.

• Anonym (Trött)
    Anonym (n) skrev 2026-03-12 19:29:27 följande:
    Om det var tråden där moderator faktiskt ryckt in var jag förvånad över det, brukar anmäla när de tar över trådar men alla åtgärder brukas nekas...
    Ja, stämmer. Det var den tråden som fick mig att tröttna.
    Men det är ju långt ifrån den enda, med samma personer.
  • Anonym (Trött)
    Anonym (L) skrev 2026-03-12 19:49:15 följande:

Just dessa skriver inte anonymt.
  • Anonym (Trött)
    Anonym (n) skrev 2026-03-12 21:04:49 följande:
    Känns som jag tagit över från TS här men man behöver som sagt inte läsa inläggen för att de ska ta över, hur behåller man en diskussion och ser andra användares inlägg när en tråd spammas ner av ett bråk mellan två namngivna idioter? Då backar folk från tråden istället.
    Haha, ingen fara.
    Så länge man skriver vettiga saker så är alla kommentarer vettiga.

Och med vettiga menar jag att hålla sig till ts och inte "diskutera" detaljer sida eter sida mellan två medlemmar. Det kan de gärna ta via pm.
Svar på tråden Blockera användare?