Fru tappat alla känslor.
Hej, jag och min fru har haft ett förhållande i snart 7 år och gifta i 4.
Vi har alltid haft det stadigt och bra och min fru har varit väldigt duktig på kommunikation och även varit väldigt kärleksfull. vi fick ett barn ihop 2023 och vi vart överlyckliga över våran lilla familj, nu kommer problemet.
Allt började med att det vart förändringar i det intima och när vi började prata om det så nämnde hon att hon inte hade något intresse alls av intim kontakt och att hon inte riktigt visste varför, vi kommer fram till att hon hjälper mig ibland och så när orken och lusten fanns, men detta dog också ut. hon har på senaste fått ett behov att vara väldigt social och lever i sin telefon ofta.
och när något känns fel så börjar man ju luska runt för att se vad det är som kan ha hänt eller varför, i ett litet argument runt allt detta och varför det är som det är så nämner hon att hon inte har några känslor, visar sig att detta har tydligen varit en faktor under längre tid men hon har inte nämnt något då hon tror det ska fixa sig med tiden. (hon har även ändrar sin personlighet en del sedan barnet kom och känner sig ofta förvirrad i vad som händer och hur hon känner. så hon har inte riktigt vetat varför hon känner så här tydligen.
Vi har ju så klart pratat mer efter detta kom upp och enligt henne så har vi väl glömt bort varandra en del, så som alla säger att man gör, men jag ser inte riktigt det på samma sätt. självklart den grå vardagen funnits, men vi har alltid kramas,pussas,sagt att vi älskar varandra, och självklart har prioriteten ändras med barn. Nu har det gått ytligare ca 1 månad där jag har visat henne mer uppskattning och ställt upp mer, verkligen visat att jag tar detta på allvar och vill rädda detta om det går. köpt blommor och kort, överraskat henne med saker och att vi ska hitta på saker både med och utan barn, och vi har det så klart trevligt.
Vi pratade nu idag och hon nämner då att hon känner fortfarande inget, och tycker det ärlite jobbigt att jag ger henne blommor och att hon ser hur hårt jag verkligen försöker och uppskattar henne, när hon nu inte kan göra samma sak. Men det som stör mig mest av allt i detta är att hon säger ofta "vi har det så himla bra och du ger mig allt jag vill ha och behöver, jag förstår inte varför jag inte känner något när vårat liv är så bra" Detta gör mig så förkrossad att höra då jag vet att detta är mitt livs kärlek och detta är inget jag bara säger av känslor som dykt upp med allt detta, detta är något jag har vetat sedan dag 1 jag såg henne. i dag så frågade jag henne om vi är klara och får svaret "jag vet inte" så hon vill ju inge upp men jag får känslan att hon inte avslutar detta för att såra mig mer än att det går att rädda känslan. För vi nämnde familjecentralen och då fick jag till svars, "vi kan gå men jag tror inte det kommer hjälpa".
Summering av detta.
vi älskar varandra fortfarande och vi har det jätte bra utanför detta .
hon har inga känslor kvar men verkar inte riktigt vilja avsluta detta?
hon har bollen på om vi ska gå till familjecentralen eller inte just nu.
inget sexuellt på flera månader.
vi kan gärna skippa alla "hon har känslor någon annanstans" för det är ur ekvationen.
jag vet ej vad jag ska göra i detta, då jag är så ledsen över att till 99,9% chans att jag förlorar mitt livs kärlek. jag vet att jag är villig att göra vad som men känner inte riktigt att jag får den känslan tillbaka tyvärr.