• Anonym (v)

större åldersskillnad

Hej. Är 17 år och flyttade själv till en ny stad pga hockeyspelande. 
    Efter hand började jag möta grannar och mötte en kvinna i trappan en dag, så himla vacker så jag till och med vände på huvudet när vi passerade varandra. Solklar tiopoängare.
    I början hejade vi bara men efter tid så har vi stannat upp och pratat lite kort när vi stöter på varandra. Jättetrevlig. Hon skickade följförfrågan och gillar mina bilder när jag lägger upp något. 
    Hon är säkert bara trevlig men jag blir helt varm när jag ser henne, tänker på henne hela tiden. Går in på hennes insta och kollar på hennes bilder.

Jag har tidigare bara haft jämngamla tjejer så har ingen erfarenhet av större åldersskillnad. Hon är 41 och hennes äldsta barn är runt min ålder. Är medveten om att det är en stor åldersskillnad men jag vill gärna göra ett försök och visa mitt intresse. Samtidigt är jag lite rädd att det blir stel stämning när vi stöter på varandra.Jag är säkert för ung men jag har ju ingenting att förlora!

Skulle gärna vilja ha råd hur jag på ett bra sätt kan visa mitt intresse för henne.
    Hur ser ni kvinnor i hennes ålder på yngre killar? 
  • Svar på tråden större åldersskillnad
  • Anonym (f)

Låter som inledningen på en dålig novell. Hon kommer inte se åt dig igen om hon vet att du är 17.

• Anonym (Lisbeth)

Du är minderårig och i mina och hennes och andra ögon är du ett barn

Jag garanterar att hon är medveten om din ålder och bara har ett vakande öga på dig .

• Anonym (Amanda)

Det låter som en omtänksam kvinna som ser till att finnas där för ett barn som inte har sina egna föräldrar nära till hands.

• Anonym (Matilda)
    Anonym (v) skrev 2026-03-14 16:45:26 följande:
    större åldersskillnad Hej. Är 17 år och flyttade själv till en ny stad pga hockeyspelande. 
    Efter hand började jag möta grannar och mötte en kvinna i trappan en dag, så himla vacker så jag till och med vände på huvudet när vi passerade varandra. Solklar tiopoängare.
    I början hejade vi bara men efter tid så har vi stannat upp och pratat lite kort när vi stöter på varandra. Jättetrevlig. Hon skickade följförfrågan och gillar mina bilder när jag lägger upp något. 
    Hon är säkert bara trevlig men jag blir helt varm när jag ser henne, tänker på henne hela tiden. Går in på hennes insta och kollar på hennes bilder.

Jag har tidigare bara haft jämngamla tjejer så har ingen erfarenhet av större åldersskillnad. Hon är 41 och hennes äldsta barn är runt min ålder. Är medveten om att det är en stor åldersskillnad men jag vill gärna göra ett försök och visa mitt intresse. Samtidigt är jag lite rädd att det blir stel stämning när vi stöter på varandra.Jag är säkert för ung men jag har ju ingenting att förlora!

Skulle gärna vilja ha råd hur jag på ett bra sätt kan visa mitt intresse för henne.
    Hur ser ni kvinnor i hennes ålder på yngre killar? 
    Du är inte ens myndig. Skulle chansa på att hon håller ett öga på dig just för att du är minderårig och bor själv, inte för att hon ser dig som en potentiell partner.

Fokusera på hockeyn och skolan istället. 
  • Anonym (v)
    Anonym (Matilda) skrev 2026-03-14 23:26:44 följande:
    Du är inte ens myndig. Skulle chansa på att hon håller ett öga på dig just för att du är minderårig och bor själv, inte för att hon ser dig som en potentiell partner.

Fokusera på hockeyn och skolan istället. 
    Fyller 18 iår. Tänkte mer på ligga.  Förstår att det är stor åldersskillnad men hon är en fin människa. 
    Jo så kan det vara men hon letade upp mig på insta och skicka följförfrågan. 
    Tack för svaren. Uppskattar synpunkten.
  • Anonym (Matilda)
    Anonym (v) skrev 2026-03-15 19:43:30 följande:
    Fyller 18 iår. Tänkte mer på ligga.  Förstår att det är stor åldersskillnad men hon är en fin människa. 
    Spelar absolut ingen roll. Bara sex är nog så illa i den situationen. Jag skulle 100% bryta med någon om de var 40+ och började ligga med 17-åringar. Fina människor gör inte sånt. Jag är inte ens 40 själv och 17-åringar känns verkligen som barn för mig. När du är vuxen kommer du förhoppningsvis också se det.

Tror att du säkert kan hitta tjejer i din egen ålder för sex.
  • Anonym (O)
    Anonym (v) skrev 2026-03-15 19:43:30 följande:
    Du är byxmyndig så du har din fulla rätt att stöta på vem du vill som också är över 15.
    Däremot så bara för att det är lagligt så är det kanske inte lämpligt. Om du ska ha någon framgång där så vänta tills du fyllt 18. Många tycker att omyndiga är barn, med all rätt. 
    Hon är nog övertygad om att du är 18-25 typ i och med att du bor själv.
    Har du berättat att du går i gymnasiet?
    Ta det lugnt framåt i sakta takt. Ni är grannar så inte konstigt att hon skickade frågan om att följa dig om hon är en sån som hänger mycket på den typen av ställen.
  • nordic_vipera

Skriv på era gemensamma sociala medier att du är nyss fyllda 18 år och känner dig väldigt ensam. Du är singel och vill lära känna någon kvinna med erfarehet. Köp ett paket kondomer och håll tummarna.

• Anonym (O)

Sen ska jag säga att jag som själv är strax över 40 aldrig skulle komma på tanken att en så ung kille som är trevlig skulle vara det för att ragga.

Tror ändå inte att det är ovanligt att unga män är intresserade av äldre kvinnor för sex. 
    En 18-åring kan avgöra själva om de vill ha sex eller inte. Så länge den väldigt mycket yngre tar initiativet så varför inte?

• Anonym (Japp)

Hade du varit 20 hade jag sagt kör. Men nu är du 17. Vänta till du gått ut gymnasiet. Äldre kvinnor är bäst!

• Fjäril kär

Som mamma till en son i exakt samma ålder skulle jag bli förfärad och undrar vad jag gjort för fel om min son skulle springa efter kvinnor i min egen ålder ....

Sen skulle jag allvarligt undra vad det är för fel på kvinnorna som ligger med så unga män som fortfarande är en tonåring.  

Ingen sund vuxen skulle få för sig att ligga med så unga killar och ingen sund tonåring skulle tända på en tant. 

• Anonym (Hmmmm.....)

Vi kvinnor i hennes ålder ser pojjkar i din ålder som barn, inte som en vuxen man.

Svar på tråden större åldersskillnad