• Anonym (Lped)

Cancer

En nära vän till mig har cancer och hyr ett litet hus av en äldre man som är omtyckt i byn och alltid trevlig. Där har hon under åren hon bott där total renoverat allt, lagt egna pengar på bygga stall och ja hur mycket som helst. Det är ett super fint ställe idag, en liten fin hästgård. För någon dag sen kom hyresvärden dit och var för första gången riktigt otrevlig emot min vän, han klagade på allt. Som då hände för över 4 år sedan. Till saken, han frågade hur behandlingen gått och min vän sa att det var negativt besked om oförändrat. Hyresvärden skämtade då att får du amputera bort ditt ben kan du ju inte bo kvar här. Hyresvärden påpekade även att han inte behövde komma med allt för mycket ved eftersom hon kanske inte levde nästa år och skrattade till lite skämtsamt.. där stod min vän i chock och visste inte om han var allvarlig eller ej.. jag mådde uppriktigt illa av hur Hyresvärden pratade. Han är äldre över 50 år men ja jag skriver i chock och undrar egentligen inget utan mer ledsen för min vän och chockad.. 

Svar på tråden Cancer