Hur gör ni andra som har barn med sociala koder?
Mitt barn är tre år och har enormt mycket energi, barnet kräver att man ständigt erbjuder olika platser och aktiviteter med mycket variation.
Om detta inte görs så ägnar sig barnet åt att skada andra eller ta sönder saker.
Mitt barn är väldigt utvecklat inom språk och motorik och pratar otroligt mycket. Men vill mest berätta saker själv, men lyssnar inte på andra jämt.
Jag är orolig för framtiden om hen ska fortsätta puttas och slita av folk mössor och liknande. Att bestämt bara säga nej triggar bara beteendet och hen blir ännu värre. Det enda som funkar är att göra en aktivitet. En plats kan man inte vara längre på än 45 minuter upp till 120 minuter. Om man stannar längre än detta så blir resultatet att hen hoppar på andra barn. Byter man däremot plats efter 45 minuter eller 120 minuter (beroende på hur stor platsen är) så funkar allt jättebra och barnet börjar inte hoppa på andra. Kartläggningen från specialpedagoger och liknande visar på samma, hen agerar inte i affekt av att vara arg utan av ren tristess, utan att själv uttrycka detta.
Någon som känner igen sig och hur har ni gjort?