• Anonym (Levande död)

Så här har jag det

Jag lever ett levande helvete. Just nu är allt "bra" men runt hörnet väntar bara mer plågor.

Jag har en sjuk son som gör att jag aldrig kan slappna av. Han lider av kronisk värk som ej går att lindra.

Det har minst sagt utmanande att få hjälp av samhället. Just nu har han aktivitetsersättning men vägen dit i princip knäckte mig.

Jag har skrikigt rätt ut mot vård och myndighetspersonal. Förklarat att jag inte är arg på den utan hela situationen.

Jag lever på som vanligt just nu och orkar jobba och träffa folk med ett leende men inom mig är jag svart.

Nån som lever liknade?

• Svar på tråden Så här har jag det
  • Anonym (Levande död)

Jag önskar inte min värsta fiende att få ett barn med daglig svår ej behandlingsbart smärta

• Anonym (Levande död)

Det är konstigt att vara med om en sån här vedervärdig situation och vara helt ensam med det.

• Indigoghost

Ledsen att höra om din och din sons situation! Har han fått någon diagnos konstaterad vad gäller smärtorna?  Det är väldigt viktigt att han får det! För annars är risken tyvär stor att han i framtiden drabbas av en mycket sämre självkänsla.

• Anonym (Z)

Förstår att det hänger över dig hela tiden. Sedan vet man inte hur andra har det som man pratar med tillfälligt. Den "glade" kan ha ett barn som tagit livet av sig eller leva med kronisk smärta, bara det att man inte märker det.

Finns det verkligen inget som kan hjälpa honom mer än det han har tillgång till idag?

• Anonym (?..)

Har ni varit hos homeopat?

• Anonym (Levande död)
    Indigoghost skrev 2026-03-30 00:16:35 följande:

Ledsen att höra om din och din sons situation! Har han fått någon diagnos konstaterad vad gäller smärtorna?  Det är väldigt viktigt att han får det! För annars är risken tyvär stor att han i framtiden drabbas av en mycket sämre självkänsla.

Han har en diagnos.
  • Anonym (Levande död)
    Anonym (Z) skrev 2026-03-30 00:33:31 följande:

Förstår att det hänger över dig hela tiden. Sedan vet man inte hur andra har det som man pratar med tillfälligt. Den "glade" kan ha ett barn som tagit livet av sig eller leva med kronisk smärta, bara det att man inte märker det.

Finns det verkligen inget som kan hjälpa honom mer än det han har tillgång till idag?

Vi har provat i princip allt under 9 år. Både alternativ och från vården.  Nä, tyvärr inget finns mer än att min son till viss del accepterat sitt liv.

Visst, andra kan också ha det såhär men jag har aldrig hört det i min omgivning. Bara på nåt forum har jag kommit i kontakt med nån enstaka 
  • Anonym (Levande död)
    Anonym (Z) skrev 2026-03-30 00:33:31 följande:

Vi har provat i princip allt under 9 år. Både alternativ och från vården.  Nä, tyvärr inget finns mer än att min son till viss del accepterat sitt liv.

Visst, andra kan också ha det såhär men jag har aldrig hört det i min omgivning. Bara på nåt forum har jag kommit i kontakt med nån enstaka 
  • Anonym (Levande död)
    Anonym (?..) skrev 2026-03-30 00:49:18 följande:

Har ni varit hos homeopat?

Ja men aldrig mer. Efter upplevelser jag personligen och min son haft så tror jag homeopati är humbug.
  • Anonym (?..)
    Anonym (Levande död) skrev 2026-03-30 10:07:09 följande:
    Ja men aldrig mer. Efter upplevelser jag personligen och min son haft så tror jag homeopati är humbug.
    Använde homeopaten irisdiagnostik?
Svar på tråden Så här har jag det