Anonym (31man) skrev 2026-04-05 01:44:14 följande:
Kärleken?
Hallå! Jag är en 31 åring man som aldrig haft ett förhållande. Det känns tråkigt att hela tonåren och in i vuxenlivet aldrig haft ett förhållande.
Sista utvägen är väl att finns kärleken på andra sidan jorden, Thailand eller filipinerna.
Jag har annars kommit till insikt med att jag får leva själv hela livet, inget fel med det jag trivs bra själv också. Men min dröm har alltid varit att skaffa familj, men åren går.
Hur är det för er andra som har svårt med sådant?
Sluta att definiera dig som en man som aldrig haft ett förhållande eller något annat du saknar och börja definiera dig efter en styrka du har. Utveckla den så kommer det andra på ett pärlband.
Man kan inte vara en trasig och uppgiven person och tro att man ska locka till sig en hel och driven person som ska laga en. Man måste ha något att erbjuda för att någon ska bli intresserad. Om man själv inte tycker att man har något att erbjuda är det vad man signalerar ut till omgivningen som inte kommer att säga emot dig.
Och det omvända.
Du verkar tycka om barn. Kan det vara någonstans att börja? Många barnverksamheter söker med ljus och lykta efter frivilliga ledare.