• Yiskah

Barnvänliga områden i Göteborg?

Vad finns det för bra ställen att bo i Göteborg när man har småttingar?
    Har tidigare bott i Tuve, Hjällbo och Gärdsås/Bergsjön innan jag fick barn. Nu bor jag i Norrköping men vill komma "hem" igen, fast jag känner inte att jag vill flytta tillbaka till något av ovannämnda områden nu när jag är mamma, trivdes annars alldeles utmärkt i Gärdsås.

Helst nåt ställe där det är lätt att få lägenhet med låg hyra också
    Förslag?

• Svar på tråden Barnvänliga områden i Göteborg?
  • Majsan70

Vi bor i Tynnered På Bronsåldersgatan. Även om det är oroligt av o till i områdena intill, så är det alltid kav lugnt just i vårt område. Nära till bad och till stan, men bra gårdar o mycket natur.

Är själv uppvuxen i centrum, men kan inte tänka mig att flytta från just deta området.
    Hyrorna är ganska bra oxå.

• Tigerunge

Skulle jag flytta in till Göteborg i igen så skulle jag kunna tänka mig att bo i björkekärr.
    Trevliga områden med hela delsjöområdet runt knuten.

• Annikamed2barn

Jag håller med, hela östra Göteborg är lugnt och fint. Kålltorp, Björkekärr, Härlands osv. Vi bor i Landala. Det är centralt och nära till Slottsskogen. Tyvärr kan man ju inte välja, det är ju svårt att hitta bostad!

• BettyBoop8

Jag bor i Balltorp, Mölndal........där är jättefint. Kaverös i Västra Frölunda är också fint.....nära till Ruddalen och Frölunda Torg.

I Torslanda bort mot Lilleby ligger lite hyreslägenheter som inte är så dyra.....där är också fint.

• Aurum

Jag bor i stadsdelen Lundby och här kryllar av barn! Har läst att det är svårt att hitta barnomsorg här, det kanske också är bra att kolla upp om det är aktuellt. Hur hyrorna är kan jag inte uttala mig om men det är säkert inte dyrast.

Svar på tråden Barnvänliga områden i Göteborg?