Svärmor
Hej.
Jag har ett dilemma med min svärmor, som har varit helt okej men sedan för ca 2-3 år sedan har det spårat ur.
Hon har börjat hänga med en man som blev uthängd på dumpen förra året som vill göra diverse saker med barn.
Han är inte dömd för något vad jag kan se. Och svärmor säger att denna man ville bara testa och sätta dit dumpen och att han lurade dom.
Vilket är ju skitsnack, han har skickat massa bilder på sig, sin kropp och sitt kön till dumpen. Eller som han trodde en flicka.
Jag och min man har påpekat flera gånger att vi tycker det är olämpligt och rent bedrövligt att umgås med en man som har såna sjuka tankar.
Vi har ett barn och svärmor är nu arg för att vi inte låter barnet vara hos henne själv utan oss. Men jag känner inte att jag litar på hennes omdöme. Inte att jag tror att hon ska göra något men att hon ska släpa dit den mannen för han är hos henne nästintill dagligen..
Jag har en kusin i min ålder som blev utsatt för sexuella övergrepp när vi var ca 10 år av en granne och jag är livrädd för sånt. Och har alltid känt någon viss skuld till min kusin att hon blev utsatt och inte jag. Hon lever dock inte idag pga fick ett struligt liv efter vad som hände henne.
Nu går svärmor runt och ringer till vår släkt och säger att jag och min man är dumma i huvudet, vi utesluter henne, och att vi kan dra åt helvete. Skriver ut arga meddelanden på Facebook osv. Nämner dock ej våra namn men man kan koppla det ändå till oss då hon har bara sin son.
Vad gör jag?