• Anonym (True Blue)

Lämna för drömprinsen?

Skulle ni släppa er nuvarande relation om ni blev blixtförälskade och fick förälskelsen besvarad? Vi har ju alla saker i våra relationer som vi stör oss på eller som gör att relationen inte är helt 100% i alla led. Så frågan är skulle du här och nu kunna lämna din nuvarande relation för något som kanske kan bli perfekt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lämna för drömprinsen?
  • Anonym (Dålig idé)

Förälskelser är flyktiga och något ytligt, lättvindigt, så nej, hade inte lämnat partner för att fortsätta leva i ett så verklighetsfrånvänt knastillstånd. Bättre vänta ut dumheterna tills de lagt sig, vilket förälskelser ALLTID gör till slut.

Skulle aldrig komma på tanken att bedra en partner heller. Är man inte lycklig i sin relation så är det bättre att tala om saken eller i värsta fall göra slut. 

• Anonym (Särbo)

Nej, inte nuvarande. Däremot förra relationen. Men det hade mindre med om jag skulle träffa "drömprinsen" (vilket jag gjorde) och mer med att exet var en "abusive jerk". Dock var det svårt efter år av psykisk misshandel och ett visst mått fysisk sådan men det gick till slut med hjälp av en hel del jobbiga omständigheter. 

Nu har jag "drömprinsen", som särbo. 

• Anonym (Been there)

Jag blev och var totalt jävla blixtförälskad i en person i flera år. Dock på distans då vi aldrig sågs. Vi hade inte ens pratat i telefon. Efter lång tid insåg jag tillslut att han inte alls var prince charming. Det han gjorde var dock att härma ett beteende från en av mina föräldrar, som triggade mig på ett väldigt subtilt sätt och gjorde mig "attraherad". Jag blir äcklad av det när jag tänker på det idag. 

Nu är jag sedan flera år i en sund relation med en man som jag har mycket gemensamt med och känner enorm attraktion till. Men blixtförälskad har jag aldrig varit i honom och hoppas att jag aldrig blir igen då det är tecken på att något är toxiskt. 

• Anonym (True Blue)

Själv var jag länge förälskad i mitt ex, långt efter att hon dumpat mig. Även när jag träffade en ny så hade jag min exit redo om hon skulle ringa. Nu ringde hon aldrig, så jag vet ju inte hur jag hade betett mig om det hände. Men efter en tid bestämde jag mig för att det var min nya som gällde och hängav mig fullt ut till henne. Men det var en väldigt jobbig känsla att jag upptog, eller utnyttjade, någon annan i väntan på att hon skulle ringa. 

• Anonym (Red)
    Anonym (True Blue) skrev 2026-04-11 07:13:26 följande:

Själv var jag länge förälskad i mitt ex, långt efter att hon dumpat mig. Även när jag träffade en ny så hade jag min exit redo om hon skulle ringa. Nu ringde hon aldrig, så jag vet ju inte hur jag hade betett mig om det hände. Men efter en tid bestämde jag mig för att det var min nya som gällde och hängav mig fullt ut till henne. Men det var en väldigt jobbig känsla att jag upptog, eller utnyttjade, någon annan i väntan på att hon skulle ringa. 

Hur länge hade du känslor för ditt ex? Hur hade du känt om ho hörde av sig idag?

Som svar på din ts hade jag en rätt oseriös relation med en jag trodde var drömprinsen. Var väldigt toxiskt som någon nämner, tror mest sådana relationer triggar så extrema känslor. Jag var fast i honom i säkert 2-3 år och inte helt vidare när jag träffade en ny. 
    Det tog lite tid men nu är jag helt över honom och så glad det aldrig blev något. Ser honom för vem han är på riktigt bakom förälskelsen och han är en riktigt otäck människa. Väldigt nöjd i min nuvarande relation som är så mycket bättre. 

• Anonym (True Blue)
    Anonym (Red) skrev 2026-04-11 08:41:44 följande:

Hur länge hade du känslor för ditt ex? Hur hade du känt om ho hörde av sig idag?

Som svar på din ts hade jag en rätt oseriös relation med en jag trodde var drömprinsen. Var väldigt toxiskt som någon nämner, tror mest sådana relationer triggar så extrema känslor. Jag var fast i honom i säkert 2-3 år och inte helt vidare när jag träffade en ny. 
    Det tog lite tid men nu är jag helt över honom och så glad det aldrig blev något. Ser honom för vem han är på riktigt bakom förälskelsen och han är en riktigt otäck människa. Väldigt nöjd i min nuvarande relation som är så mycket bättre. 

Skulle säga att känslorna satt i första året. Då skulle jag nog dra direkt. Men något år senare hade jag nog övervägt. Men sen tänkte jag inte mer på henne. 

Skönt att du tog dig ur ditt förhållande och att du mår bra i ditt nuvarande!

• Anonym (Red)
    Anonym (True Blue) skrev 2026-04-11 14:33:35 följande:

Skulle säga att känslorna satt i första året. Då skulle jag nog dra direkt. Men något år senare hade jag nog övervägt. Men sen tänkte jag inte mer på henne. 

Skönt att du tog dig ur ditt förhållande och att du mår bra i ditt nuvarande!

Har du känslor för din nuvarande eller blev det en tröst och sällskap bara? 
  • Anonym (Nightstride)

"Tills döden skiljer oss åt" har jag lovat. Inte "Tills jag tröttnar eller tills ett mer lockande alternativ dyker upp". 

• Anonym (Ja det är frågan)

vet inte helt säkert om det är besvarat men allt tyder på det och är i en sådan sits nu där kemin bara är 100%. Mår faktiskt dåligt i situationen för jag vet inte vad jag ska göra. 

• Anonym (vanir)

Det enda som skulle kunna få mig att lämna min nuvarande relation för en ny - drömprins eller ej - är om jag inte trivdes i min nuvarande relation. Men det gör jag.

Inget förhållande är perfekt. Tror man det så lurar man sig själv. Jag skulle aldrig kasta bort allt jag och min man har pga en plötslig förälskelse. Är relationen dålig däremot, har man kanske inte så mycket att förlora. Men det är något annat. Och en dålig relation bör man lämna (eller jobba på) oavsett om man har träffat någon ny eller inte. 

• Core

Svarar man ja här måste man verkligen inventera sitt liv. Rent av tragiskt om man svarar ja på den frågan

• Anonym (True Blue)
    Anonym (Red) skrev 2026-04-11 15:18:17 följande:
    Har du känslor för din nuvarande eller blev det en tröst och sällskap bara? 
    Vi blev kära ganska snart in i vårt förhållande och det kändes väldigt bra. Men inte alls golvad, som med mitt ex. Det kanske man bara blir en gång i livet. Så där av den starka längtan tillbaka. 
  • Mayjel

Finns inga drömprinsar, annat än i vår egen fantasi. Tyvärr, får man väl tillägga.

Svar på tråden Lämna för drömprinsen?