• Anonym (Helpagirlout)

Visa intresse?

Hur känner ni män när en kvinna är intresserade av er, ni är intresserad tillbaka. 
    1 Hon skickar meddelanden på messenger var och varannan dag och berättar hur kär hon är osv.
    2 chillar och låter mest dig sköta kontakten och är återhållsam med kärleksbetygelser.
    Vad föredrar ni, eller hur vill ni ha det?

• Svar på tråden Visa intresse?
  • Anonym (Han)
    Anonym (Helpagirlout) skrev 2026-04-12 17:19:37 följande:
    Visa intresse?

Hur känner ni män när en kvinna är intresserade av er, ni är intresserad tillbaka. 
    1 Hon skickar meddelanden på messenger var och varannan dag och berättar hur kär hon är osv.
    2 chillar och låter mest dig sköta kontakten och är återhållsam med kärleksbetygelser.
    Vad föredrar ni, eller hur vill ni ha det?

I vilket läge? Att börja skicka massa meddelanden om hur kär hon är innan man ens träffats är red flag.

Jag uppskattar om hon är proaktiv med att flytta relationen framåt. Samt även på ett positivt sätt tackar ja eller kommer med alternativ om jag föreslår något
  • Anonym (Helpagirlout)

Med någon man träffat irl ett par gånger.

• Anonym (Han)
    Anonym (Helpagirlout) skrev 2026-04-12 17:58:22 följande:

Med någon man träffat irl ett par gånger.

Om man inlett någon form av relation skulle det kännas avigt om hon var för passiv och aldrig tog initiativ 
  • Anonym (C)

Jag uppfattar det som två olika frågor. Den ena handlar om hur mycket man tar kontakt, den andra om hur starka känslor man uttrycker.

Man kan ju vara väldigt aktiv med att hålla kontakt och lära känna varandra, utan att för den sakens skull häva ur sig en massa kärleksförklaringar.

• Anonym (Wtf)

Hur har du gjort hittills och hur har det funkat?

• Anonym (Helpagirlout)

Messar ofta, men vill inte verka efterhängsen

• Anonym (Han)
    Anonym (Helpagirlout) skrev 2026-04-12 20:40:51 följande:

Föreslår du att ni ska göra något?
  • Anonym (Anonym)

Exakt, ta det lugnt och var inte för på. 
  • Anonym (Wtf)

Kan du ge exempel på vad du messar?

Bra att du är på men var inte FÖR på. Jag hade uppskattat en tjej som visade tydligt att hon är intresserad.
  • Anonym (Helpagirlout)

Berättar att jag saknar honom, längtar efter honom
    Att jag är kär..

• Anonym (Wtf)
    Anonym (Helpagirlout) skrev 2026-04-12 22:21:11 följande:

Berättar att jag saknar honom, längtar efter honom
    Att jag är kär..

Vad får du för svar?
  • Anonym (Kär??)

Man säger INTE att man är kär i ett löst förhållande! Aldrig någonsin!
    Är särbo sedan 12 år och vi har sagt att vi tycker om varandra ... trist som fan efter 12 år men funkar.  
    Ingen, ingen har sagt Ä-ordet men, vi vet var vi har varandra. Dessutom har vi gått så långt förbi att vara nyförälskade, klimakterium  o-x-v
    Det är rätt spännande att bli förälskad  nät man är vuxen, hahaha

• En glad tjej
    Anonym (Kär??) skrev 2026-04-12 23:30:38 följande:

Är särbo sedan 12 år och vi har sagt att vi tycker om varandra ... trist som fan efter 12 år men funkar.  
    Ingen, ingen har sagt Ä-ordet men, vi vet var vi har varandra. Dessutom har vi gått så långt förbi att vara nyförälskade, klimakterium  o-x-v

Men usch så trist! 12 år utan att ha sagt att man älskar varandra? Det hade gjort mig väldigt osäker. Du skriver att du tycker det är trist som fan, det förstår jag verkligen. Vad säger ni till varandra istället?
    Jag träffade min särbo för ca 1.5 år sedan, han var då 49, jag 46! Vi föll pladask för varandra, det var verkligen kärlek vid första ögonkastet. Jag minns att han redan efter en, två månaders tid sa att han kände känslor han inte borde känna så tidigt. Han sa att han redan älskade mig och han har fortsatt säga att han älskar mig. Vi säger det inte i tid och otid men i alla fall ett par gånger i veckan, minst! För mig hade det känts konstigt att vara tillsammans med någon som inte hade sagt att han älskar mig. 
  • Anonym (Lilo)
    Anonym (Kär??) skrev 2026-04-12 23:30:38 följande:

Är du död i förtid eller?

Bristande livskvalitet kallas sånt.
  • Anonym (Helpagirlout)
    Anonym (Wtf) skrev 2026-04-12 22:24:48 följande:
    Vad får du för svar?
    Samma, han älskar mig, han är tokig i mig
    Hjärtemojin osv..
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Helpagirlout) skrev 2026-04-13 09:16:37 följande:
    Samma, han älskar mig, han är tokig i mig
    Hjärtemojin osv..
    Då låter det helt ok. Fortsätt men inte för ofta.
  • Anonym (Kär??)
    Anonym (Lilo) skrev 2026-04-13 07:33:02 följande:
    Är du död i förtid eller?

Bristande livskvalitet kallas sånt.
    Hahaha, nä både särbon och jag har puls och andas ....
    Vi säger ibland att vi tycker om varandra och visar det oftare än vi säger det. 
    Vi är båda vuxna och har förhållanden bakom oss och tar det för vad det är helt enkelt - vi har båda träffat rätt människa i varandra.
    Vi är bra på olika saker var för sig och riktigt bra tillsammans.
    En stor del av vår livskvalitet är just att vi träffas på helger och semestrar, vi har alltid tid för varandra då.
    Att bo ihop har inte varit på tal under alla år.
  • Anonym (Nummer 1)

Nummer 1 är bäst. Undantaget är väl om herrn ifråga är "bränd" av tidigare relationer då är 2) bättre.

• En glad tjej
    Anonym (Kär??) skrev 2026-04-13 11:28:03 följande:
    Hahaha, nä både särbon och jag har puls och andas ....
    Vi säger ibland att vi tycker om varandra och visar det oftare än vi säger det. 
    Vi är båda vuxna och har förhållanden bakom oss och tar det för vad det är helt enkelt - vi har båda träffat rätt människa i varandra.
    Vi är bra på olika saker var för sig och riktigt bra tillsammans.
    En stor del av vår livskvalitet är just att vi träffas på helger och semestrar, vi har alltid tid för varandra då.
    Att bo ihop har inte varit på tal under alla år.
    Fast nu citerar jag dig från ett tidigare inlägg: "Är särbo sedan 12 år och vi har sagt att vi tycker om varandra ... trist som fan efter 12 år men funkar".
    Du är alltså inte nöjd med att ni inte säger att ni älskar varandra. Att tycka om någon, det gör man gällande sina vänner. Det känns lite som att du inte är nöjd men ändå försöker försvara det. Du skriver att ni inte har pratat om att bo ihop, varför? 
    Förlåt att jag går på men jag har själv varit i ett dödfött förhållande utan vare sig att säga jag älskar dig eller ha framtidsplaner.
Svar på tråden Visa intresse?