• Anonym (Känsla)

Närhet

En fråga, hur ofta brukar er partner "taffsa" på intima delar (bröst eller kön). Även om det är på skämt känns det som män gärna klämmer o känner lite då o då.. något som stör mig (o som jag sagt).. känns som många män känner sig ha rätten att klämma (finns nog även åt andra hållet) men jag tycker det tar bort känslan.. kan uppskatta en kram men har slutat med det pga de ofta kommer åt de delarna också då o då tappar jag all ev. Intresse för närhet.. någon mer som känner så eller hur hanterar ni det?

• Svar på tråden Närhet
  • Anonym (Hmmm)

Aldrig på skämt eller liknande med nuvarande. Han kan smeka mig på rumpan i uppskattande syfte då han gillar den (och det är alltid uppskattat). Då vi är särbo ses vi när båda är barnfria och det är alltid närhet (ej sexuell) i soffan när vi kollar på film eller nåt. Ibland blir det något sexuellt av det där eller så blir det i sängen sen när vi ska sova. Jag älskar att vara nära både i soffan och i sängen, har inga problem med att han kanske kollar mobilen samtidigt. 

• Anonym (C)

Gillar inte tafs på könet ens av min man, däremot gärna hans händer på rumpan, det tycker jag fortfarande är mysigt och pirrigt.

• Anonym (Känsla)
    Anonym (C) skrev 2026-04-13 09:48:12 följande:

Gillar inte tafs på könet ens av min man, däremot gärna hans händer på rumpan, det tycker jag fortfarande är mysigt och pirrigt.

Ja en klapp på rumpan kan jag uppskatta eller en hand på ryggen men de där "nypet" på ett bröst eller så tar bort ev intresse för mer (svagt intresse för sex i allmänhet från min sida)
  • Anonym (Linda)

Min man skulle aldrig ens tänka tanken att tafsa eller nypa etc.  Det kallas respekt och hyfs och uppfostran att ge fan I sånt. 

Sitter vi i soffan där jag vilar i hans famn så frågar han ofta om han får lägga händerna på mina bröst. Det får han och han bara har dom där. 
    Rumpan fpr han ta på hur mycket han vill . 

Vill han ha mer frågar han 

Vi har ett mycket aktivt sexliv och han vet att han bara behöver fråga eller säga något så kommer soffmyset enkelt bli hångel... 

• Anonym (Öh)

Varför är man ens i ett för om Ma. Inte rör vid varandra är väl den första frågan?

Sen tror jag att få får ut särskilt mycket av att man tar varandra på snippan eller snorren helt oprovocerat i vardagen, och nypas är väl nåt annat? Vem gillar det? 

Men i övrigt?

• Anonym (Fina)
    Anonym (Linda) skrev 2026-04-13 10:07:05 följande:

Min man skulle aldrig ens tänka tanken att tafsa eller nypa etc.  Det kallas respekt och hyfs och uppfostran att ge fan I sånt. 

Sitter vi i soffan där jag vilar i hans famn så frågar han ofta om han får lägga händerna på mina bröst. Det får han och han bara har dom där. 
    Rumpan fpr han ta på hur mycket han vill . 

Vill han ha mer frågar han 

Vi har ett mycket aktivt sexliv och han vet att han bara behöver fråga eller säga något så kommer soffmyset enkelt bli hångel... 

Det låter som att ni har en fin relation. Bröst har en lugnande effekt på människor. Kortisol minskar och oxytocin ökar i och med fysisk kontakt med just bröst. Barn söker till exempel gärna tröst och trygghet med hjälp av bröst. Det måste vara så jobbigt för kvinnor ibland. framförallt när män inte respekterar integriteten. Det måste även vara väldigt mysigt när man känner att sina barn och partners blir just lugnare av den närheten.
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Öh) skrev 2026-04-13 10:35:21 följande:

Varför är man ens i ett för om Ma. Inte rör vid varandra är väl den första frågan?

Sen tror jag att få får ut särskilt mycket av att man tar varandra på snippan eller snorren helt oprovocerat i vardagen, och nypas är väl nåt annat? Vem gillar det? 

Men i övrigt?

Det är skillnad på olika sätt att röra. Exet rörde endast i sexuella syften. Att all beröring lägger ett krav på sex blir outhärdligt och lusten minskar. Detta hade vi flertalet diskussioner om, att jag önskade närhet utan sex och ändå kom det hela tiden. Resultatet blev att vi satt i varsin ände av soffan istället för att sitta nära. I sängen hade vi varsin halva eftersom han tyckte det blev för varmt annars. Så när han vill att jag skulle ligga nära visste jag att det var för att han ville ha sex. Mer än en gång tog han min hand och la den på som om det var upphetsande för mig. Det gjorde att jag ofta la mig tidigare så jag hade somnat när han kom upp.

Med nuvarande så sitter vi nära, det är beröring men inte nödvändigtvis av sexuell art. Att kunna ligga nära i sängen utan att det behöver leda till något är ljuvligt. Det leder också till en ökad sexlust för min del.
  • Anonym (Känsla)
    Anonym (Hmmm) skrev 2026-04-13 11:53:44 följande:
    Det är skillnad på olika sätt att röra. Exet rörde endast i sexuella syften. Att all beröring lägger ett krav på sex blir outhärdligt och lusten minskar. Detta hade vi flertalet diskussioner om, att jag önskade närhet utan sex och ändå kom det hela tiden. Resultatet blev att vi satt i varsin ände av soffan istället för att sitta nära. I sängen hade vi varsin halva eftersom han tyckte det blev för varmt annars. Så när han vill att jag skulle ligga nära visste jag att det var för att han ville ha sex. Mer än en gång tog han min hand och la den på som om det var upphetsande för mig. Det gjorde att jag ofta la mig tidigare så jag hade somnat när han kom upp.

Med nuvarande så sitter vi nära, det är beröring men inte nödvändigtvis av sexuell art. Att kunna ligga nära i sängen utan att det behöver leda till något är ljuvligt. Det leder också till en ökad sexlust för min del.
    Precis.. önskar man kunde komma ur den spiralen.. det är som att det inte går fram.. o inte kan ge det tid... måste kunna vara nära flera gånger innan man slappnar av o hamnar rätt igen.. men nu blir det mest undvikanden tyvärr...
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Känsla) skrev 2026-04-13 12:13:15 följande:
    Precis.. önskar man kunde komma ur den spiralen.. det är som att det inte går fram.. o inte kan ge det tid... måste kunna vara nära flera gånger innan man slappnar av o hamnar rätt igen.. men nu blir det mest undvikanden tyvärr...
    Ja, det går inte in mer än kortare stunder eventuellt. Och sen kommer anklagelserna om att "du tar ju aldrig initiativ till sex". Nä, tro faan det när minsta lilla beröring tolkas som en invit. En kram, en kyss... sexinvit..  

Nuvarande kramar och kysser jag hur mycket som helst under dagen när vi är tillsammans vilket bygger upp en värme i kroppen och en vilja till mer.
Svar på tråden Närhet