Köksfläkt

Ser det här okej ut eller är det onormalt ut eller har någon rökt vid fläkten? Den är 8 år gammal

Inte så snyggt men det är förmodligen inget som påverkar funktionen. Nikotinfläckar brukar vara brungula, så rökning handlar det nog inte om.
Ta ner gallret och diska det.
Nikotin är som tidigare skrivits mer gul/brun färgat. Dessutom hade det funnits spår av nikotin överallt annars. Ser snarare ut som någon form av åverkan på metallen.
Kanske har man diskat i maskin viket många filter inte tål p.g.a alkalitet i diskmedlet.
Prova försiktigt med stålull. Det är ju bara ramen som ser lattjo ut men hur mår själva filtret?
Jag såg det på en visning av hyreslägenhet. de gråa fläckarna är inte bara på den löstagbara delen utan även den fasta. Lite skumt.
Är det ditt/ert första köp och boende?? Kolla tillverkare och om det finns delar att köpa!
Gillar du /ni lgh i övrigt så ska det väl inte falla på ett ynka filter???
Sätt saker i sammanhang?
Byt filter eller gå vidare.....
Om nån rökt under fläkten så skulle det lukta rök.
Lite som att inte köpa en bil med skav på fälgarna när allt annat är helt ok.
Ser ut som någon gjort rent dem lite för hårt med ex stilfull alt skit.
Fläktar är allt som oftast utbytbara.
Är lägenheten i övrigt av intresse skulle jag inte låta det stå och falla på en köksfläkt. Kök kan man göra om och byta ut om så är.
Håller med men begriper verkligen inte:
ex stilfull alt skit.
Hmmmm, stilfull vad eller skit vad??
Uppenbarligen i alla fall ingen stilfull skit, haha
Håller med men begriper verkligen inte:
ex stilfull alt skit.
Hmmmm, stilfull vad eller skit vad??
Uppenbarligen i alla fall ingen stilfull skit, haha
Jag såg det på en visning av hyreslägenhet. de gråa fläckarna är inte bara på den löstagbara delen utan även den fasta. Lite skumt.
Kanske har man diskat i maskin viket många filter inte tål p.g.a alkalitet i diskmedlet.