Anonym (???) skrev 2026-04-17 15:55:45 följande:
Triggervarning
Jag kom hem för några dagar sedan efter 2v på sjukhus. Jag överlevde mitt försök, men det var inte planen. Jag önskar så att jag hade lyckats.
Nu vägrar mitt barn att prata med mig och bo hemma.
Min make vill separera.
Jag håller på att gå sönder.
Jag vill inte separera.
Jag kommer att förlora dem båda.
Mycket Jag...
Är jag ensam i detta?
Finns det hopp?
Eftersom du bryr dig mycket om att maken vill separera och att ditt barn nu inte vill ha kontakt, så vill du uppenbarligen leva, men vet inte bara hur. Du vill inte fortsätta att må som du mår nu?
Så du behöver fortsätta leta efter hur du ska få hjälp. Lita inte helt på att vården kommer att ge dig rätt verktyg. Ibland gör de det och det blir bra så småningom med hjälp av dem, och ibland har de svårt att ge det som en person behöver.
Så bered dig på att leta, både inom och utom vården. Akta dig för sekter av olika slag, de är bra på att fånga upp förtvivlade människor. Eller gurus som tar jättemycket betalt för sina råd.
Men annars finns det väldigt många olika vägar. Allt från Ayur veda till kampsport. Eller religiösa samfrund som inte är extremistiska. Psykologiska terapigrenar. Kolla bara att du får en legitimerad terapeut om du går i terapi, vem som helst får kalla sog terapeut!
St Lukasstiftelsen kunde man gå till privat förut och betala en taxa för terapin utifrån hur.mycket.man tjänade. Qi gong eller yoga och meditation. Västerländska meditationsformer. Det finns så mycket och några sätt kan passa dig.
Kolla också noga upp att du inte är fysiskt sjuk eller har någon brist! Sådant kan påverka så att det är svårare att hitta den psykiska balansen. Grav D-vitaminbrist och B12- brist kan påverka psyket t.ex. Järnbrist, magnesiumbrist och zinkbrist kan påverka måendet.
Läs själv på om olika tillstånd för att se om det stämmer på dig. Har du ADHD i någon form eller autism som försvårar livet? Instabil personlghetsstörning? Hormonobalans? PANDAS?
Eller handlar allt om ångest och ddepression? Läs på om olika ångesttillstånd. Eller har du bipolär sjukdom?
Det gäller att söka själv och utesluta. Vi kan alla ha lite små drag av olika tillstånd utan att ha dem fullt ut, var realistisk i din bedömning och dras inte med och tro att du har allt.