• Lemt77

Ha kvar ditt ex

Ang att ha sin ungdomskärlek på soc media. Min särbo som är 10 år yngre än mig, om d nu spelar roll.. Men han var ihop med en tjej när han var typ 18-20 nåt sånt. Nu är han 34. Det är egentligen hans enda riktiga förhållande innan mig. Han säger att de gjorde slut då de ville göra olika saker. Jag tror hon gjorde slut. Han har henne både på instagram och Facebook och jag frågade varför. Han menade på att det är ju naturligt eftersom de varit ihop men också att det är så längesen. Jag har inga av mina ex på dessa medier men har en kille på insta som jag var kär i som ung. Vi har dock känt varandra i 20 år och skriver ibland god jul o så. Han har varit singel typ alltid men han är ingen jag är intresserad av. Jag skulle lätt ta bort honom om det störde min särbo. Jag frågade min särbo om han skulle ta bort sin ungsomstjej och det skulle han inte, frågade varför han måste ha henne kvar. Då var det kul att följa och om man vill ställa en fråga nån gång 👀. Hon har pojkvän o så men jag vet inte varför hon är viktig att ha där. Är detta ngt jag bara ska släppa?? 

• Svar på tråden Ha kvar ditt ex
  • Aniiee

Ja, det är något du bara ska släppa. Hon gjorde slut, han gjorde slut, whatever, de gick uppenbarligen isär no hard feelings och kan vara åtminstone internetvänner. Det är faktiskt något positivt, vi behöver MER mellanmänsliga kontakter och vänskaper, inte mindre, särskilt i dessa tider. 

Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
  • Tecum

Släpp det, det var längesen de var ihop och är i andra relationer nu. Dessutom är de bara nätvänner och träffas inte IRL. Har svårt att se det som fel att ha vänner av motsatt kön och då det är ett ex har det visat sig att de inte funkar som par.

• Viravi

Släpp det och jobba på din osäkerhet. Välj att lita på honom eller lämna honom om du inte klarar av att ha tillit. 

• Anonym (???)

Du är alltså 44 år och klarar inte av att din särbo har ett förflutet? Och varför blir du så chockad över att de pratar ibland när du själv pratar med gamla flammor?

Svar på tråden Ha kvar ditt ex