• Anonym (Köksångest)

Nytt kök

Vi håller på att planera nytt kök men vi har fastnat lite redan på färgvalet 😅 Är det någon här som har erfarenhet av ett svart kök sommar mycket dagsljus? 

• Svar på tråden Nytt kök
  • Anonym (Carina)

Jag hade svart kök och ja det slukar massor av ljus både från sol men också från belysning.  

Och allt syns på svart!  Fingeravtryck,  avskavning, damm och smuts,  flottfläckar, vatten ja allt syns på det svarta.  Jag fick fan tokspel på att alltid behöva städa och torka i köket. 

Hade jag valt idag hade jag INTE valt svart. 

• Anonym (Köksångest)
    Anonym (Carina) skrev 2026-04-23 19:26:58 följande:

Jag hade svart kök och ja det slukar massor av ljus både från sol men också från belysning.  

Och allt syns på svart!  Fingeravtryck,  avskavning, damm och smuts,  flottfläckar, vatten ja allt syns på det svarta.  Jag fick fan tokspel på att alltid behöva städa och torka i köket. 

Hade jag valt idag hade jag INTE valt svart. 

Tack för svar. Min sanningar varit inne på samma sak men det är ju ruskigt snyggt. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Köksångest) skrev 2026-04-23 20:20:53 följande:
    Tack för svar. Min sanningar varit inne på samma sak men det är ju ruskigt snyggt. 
    Jag håller med dig om att svart kök är snygt, när det är rent och fläckfritt.. 

Men väljer man ett mörktfärgat kök, inte bara svart utan då även andra mörka färger, så slukar det mycket ljus.
    Så skall man ha ett mörkt kök så bör mnan tänka på att backa upp med mycket ljusa/vita väggar, då det kan hjälpa till med att reflektera ljuset. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Nytt kök