• Anonym (Vad ska man göra)

Skolan

Hej jag fick idag veta av min dotter som går i grundskolan att på rasten när dom var ute och hon lekte med 2 tjejkompisar så kom 2 killar lika gamla och ställde sig framför dom och drog ner sina byxor, inte underkläderna.  Men min dotter tyckte självklart att det var jobbigt och obehagligt, dom 8år allihopa.  Min fråga nu är vad ska man göra fröken sa ifrån. Men sa samtidigt till min och dom andra flickorna att ja men pojkarna följer efter er och är sådär för att dom är kär i er. Och jag har förklarat för mitt barn att nej så gör man inte när man är kär då är man snäll med den andra personen.  Men vad ska jag göra?

• Svar på tråden Skolan
  • Anonym (P)

Ja, du. Fröken har ju faktiskt sagt till så egentligen är det inte så mycket mer att göra. 

Prata med dottern om att det inte var okej, säg att det var bra att hon sa till men släpp det sedan och prata inte mer med henne om det (om hon inte söker att det hände igen givetvis). Då riskerar du att det blir allt stor grej för henne.  Det är självklart inte okej.

Men. Du kan ju höra av dig till fröken att hon har en liten koll kommande vecka så det inte händer igen då din dotter tyckte det var jobbigt. 

Samtidigt kanske du kan infoga att "killar som gör så här inte alls är kära i dem, det är en förlegad barnsyn son inte stämmer". 

• Anonym (V)
    Anonym (Vad ska man göra) skrev 2026-04-24 16:59:25 följande:
     fröken sa ifrån. Men sa samtidigt till min och dom andra flickorna att ja men pojkarna följer efter er och är sådär för att dom är kär i er. Och jag har förklarat för mitt barn att nej så gör man inte när man är kär då är man snäll med den andra personen.  Men vad ska jag göra?
    Bra att du förklarade för din dotter att läraren pratade goja!  Jag trodde helt ärligt inte att skolpersonal fortfarande, 2026, ursäktade pojkars trakasserier av flickor på det viset. Får de ingen utbildning i hur de ska hantera sådant? 
  • Anonym (123)

Lär ditt barn att en rejäl örfil på snuskiga pojkar är moraliskt ok.

Svar på tråden Skolan