• Friand

BF Januari 2027

Hittade ingen tråd så startar denna. Jag har preciiiis med säkerhet plussat gravid på digitalt Clear Blue efter många teststickor senare.

Enligt uträkningar är jag beräknad 5 januari men pga komplikationer i förra graviditeten så kommer jag bli igångsatt runt julafton (stackars barn 😅).
    Hur mår ni andra som plussat nyligen? Jag har känt av lite smått illamående och blir AKUT hungrig på morgnarna. 
    Har inte hunnit berätta för pappan än... 😅

Jag påbörjar en lista om någon vill gå med:

BF datum:

5 Januari - Friand

• Svar på tråden BF Januari 2027
  • Gulasolen

Hej! 
    stort grattis till dig! 
    jag fick positivt i början av veckan och beräknad 3 januari om man räknar efter senaste mensen. 
    enda jag känner är lite molande värk emellanåt och extremt trött 😅

• Friand
    Gulasolen skrev 2026-05-01 09:44:09 följande:

Hej! 
    stort grattis till dig! 
    jag fick positivt i början av veckan och beräknad 3 januari om man räknar efter senaste mensen. 
    enda jag känner är lite molande värk emellanåt och extremt trött 😅

Grattis! Molande värk och extremt trötthet känner jag faktiskt också kom jag på 😅
  • Gulasolen

Ja de är väl vanliga symtom tidigt i graviditeten😊 har du barn innan eller är detta första? 😊

• Friand
    Gulasolen skrev 2026-05-02 08:46:43 följande:

Ja de är väl vanliga symtom tidigt i graviditeten😊 har du barn innan eller är detta första? 😊

Jag har två äldre barn på 8 och 10 år och en liten ängladotter som skulle vara 9 månader. Själv då? 😊
  • Nuyama

Hejsan! Vad roligt att det redan är några i januari, jag har plussat nu också och enligt en app jag laddade ner så är bf 11 januari. Känns spännande med så tidigt på året då det lika gärna kan bli slutet på december 😅 Det här blir andra barnet gör mig. Storasyster är 1,5 år nu.

• Heeej98

Har BF 4 januari enligt appen. Känner mig lite orolig, känner inga symtom direkt och har fortfarande bara 2-3 veckor på clearblue. Kommer ni boka något tidigt ultraljud? 

• isa94

Hej, nu vågar jag äntligen hoppa in här. Varit i bakgrunden  denna grupp startades och plussade förra tisdagen. Men då jag fick ett kemiskt förra månaden ville jag avvakta. På vägen har min temp sjunkit 4 dagar i sträck som gjorde att jag fick total panik, men idag ökade den igen och veckotestet slog om till 3+. 
    Så nu ska jag sluta tempa, släppa alla test och bara njuta. 

Jag har två barn sen innan en som född -19 och en dotter född -21. Innan dess fick jag ett utomkvedshavandeskap och opererade bort min egna äggledare cykeln innan jag plussade med sonen. 

Detta lilla pyre har vi kämpat för i 9 månader medan de andra två kom på första försöket. 

Vi har BF 8/1 just nu. 

• isa94
    Heeej98 skrev 2026-05-05 12:08:17 följande:

Har BF 4 januari enligt appen. Känner mig lite orolig, känner inga symtom direkt och har fortfarande bara 2-3 veckor på clearblue. Kommer ni boka något tidigt ultraljud? 

Jag ska på tidigt ultraljud 25/5 när jag är i v.7+2 
    Dit jag ska gör dom från vecka 7+0. Gjorde de med båda mina tidigare barn också. Har varit värt det för mig och mitt psyke. 

• Gulasolen

Vad roligt att vi blir fler, grattis till er 🤩 jag tror jag kommer avvakta tills de är dags för nipt, rätt svårt att få tidigare i vår region. Har inte heller så mycket syntom mer än lite molande värk till och från 😊

Svar på tråden BF Januari 2027