Blickar, men inget mer.
Hej
Jag är en helt vanlig medelålders kvinna som en tid tillbaka lever ensam. Skild och barnen är stora, de är på väg att flytta ut om ca 1,5 år.
Jag mår bra av att bo för mig själv två veckor i månaden. Förhoppningsvis kan jag hitta tillbaka till den glada och optimistiska människa som jag, i grund och botten, är.
Något som har blivit annorlunda är att jag inte är någon tiopoängare utseendemässigt, kanske en sjua en bra dag. Jag är inte missbildad, har okej proportioner, smal midja och större bröst än genomsnittet, ingen direkt rumpa och långa ben.
Det som jag själv ser är att jag har vackra, talande ögon och jag sköter om mitt utseende, går till frisören och klipper mig regelbundet. Jag är alltid hel och ren. Män i olika åldrar tittar på mig, det händer varje dag. Antingen tittar de på mig rakt i ögonen, vissa ler och andra inte. Andra verkar bli nervösa och sneglar på mig. Många söker ögonkontakt varje gång vi ses, antingen ler de eller så rodnar de och tittar bort.
Så jag har vackra, talande ögon, (för) stora bröst och sköter om mitt yttre, men är långt ifrån modellsnygg. Så jag börjar fundera på om män tittar på mig för att jag har lätt till skratt, jag är rolig, rätt smart chsrmig och omtänksam. Dessutom är jag rak, ärlig och jag spelar inte spel. För jag är rätt nära en tiopoängare när mitt humör är på topp. Då kan jag charma de flesta.
Oavsett så undrar jag varför ingen av männen tar kontakt. De verkar tycka att jag ska ta initiativet, men jag har inte flirtat eller dejtat på många år. Däremot så bangade jag aldrig för att ta kontakt fore mitt långa förhållande som nu tagit slut.
Vad gör jag för fel? Jag har inte höga krav, hel, ren, rolig, omtänksam, inte använda t.ex. snus, cigaretter eller dricka för mycket alkohol. Han ska kunna försörja sig själv. Vara en vettig människa. Dvs. samma krav som jag ställer på mig själv.
Vad gör jag för fel? Jag är ingen person som söker uppmärksamhet så, jag ligger inte runt, jag behandlar andra med omtanke och respekt. Så om killar och män kollar in mig varje gång vi möts, varför tar ingen initiativ?