• Anonym (Livskris?)

Ålderskris?

Har i relationen pratat om skilsmässa gör försök o det rullar på.. det är inte "dåligt" men kanske inte bra heller.. tiden går så fort o nu vet jag varken ut eller in vad som är felet.. går saker ändra, vad vill jag? En del vill leva själv, en del vill göra allt en del vill inte göra nåt.. en del vill inte ha hus, hade saker ändrats om man hade bytt boende? Mer avkopplande utan hus? Ålderskris? Medelålders med barn som börjat bli stora..

• Svar på tråden Ålderskris?
  • Anonym (Granbarr)

Börja med att själv ta tag i det som är ditt. Prata med kurator , börja redan ut vad du egentligen känner och varför. 
    Då först kan du gå vidare med äktenskapet. 

Framförallt måste ni börja AGERA och konkret GÖRA något för att kunna ta ett beslut. Terapi, flytta isär på.prov, semester på varsitt håll ellr vad som helst. 
    .

• Postman

Kan vara en ålderskris, kan också vara att ni inte var rätt par från början trots att ni trodde det, det kan vara en icke fungerande relation osv osv, faktorerna är kan vara många. Antingen försöker du klura ut det själv annars så tänker jag att du borde söka upp en beteendevetare som kan ge dig insikt och verktyg till hur man kommer vidare. 

Svar på tråden Ålderskris?