• Aelwa

Fråga om överföring från fsb till nordea via internet!!

Ska föra över pengar från mitt konto i föreningssparbanken till min mans konto i nordea. Gör det via internetbanken men får inte till det. De vill att jag ska fylla i ett clearingnummer, vad är det för clearingnummer som gäller för nordea?? Det är ett vanligt lönekonto, är det då ett bankkonto eller ett personkonto??

Har testat att skriva bara nollor men får då rött och de ber mig skriva i numret.

Kramar//Jennie

• Svar på tråden Fråga om överföring från fsb till nordea via internet!!
  • Aelwa

Näepp, det är löst nu men ustället har vi problem med kontonumret!! Ska tydligen vara kontonumret och sedan -(siffra).

Till mit sparkonto har jag -1 efter kontonumret men antar att det inte är samma *suck*.

• mysen71

Jag har Nordea konto o mitt clearingnummer är 3300.. prova få du se

• mysen71

Har han sitt personnummer som kontonummer eller?

• Aelwa

Nej han har inte sitt personnummer utan det börjar på 3075 som de flesta. Gud vad krångliga fsb:s internetbank är *mutrrar*

• mysen71

Då är det inte personkonto han har då iallafall..

• Aelwa

Hmm hittade papper nu på hans konto och där står det personkonto - student. Men när jag fyller i hans kontonummer står det att det är fel ifyllt..

• Aelwa

Ah det löste sig Man fick skriva 3075 som clearingnummer.

Kramar

• mysen71

Konstigt.. men det står inte först 3075 o sen persomnumret ?

• mysen71

Okej, va bra att det löste sig! Internet-bankerna kan va en hel vetenskap

• Aelwa

Ja speciellt fsb:s hehe. Min man har nordea och den är jättelätt

• Alfonsina

Ett personkonto är detsamma som lönekonto. Hos oss på Nordea så kan man välja om man vill ha personnummer eller "vanligt" kontonummer när man öppnar det. Ingen skillnad alltså. Clearingnr är alltid de fyra första siffrorna och de speglar vilket kontor kontot är öppnat på, förutom 3300 som gäller för hela Sverige till de som har sitt personnummer som kontonummer.

Tycker också att Nordeas Internettjänst är mycket bra men jag är ju partisk också.

Svar på tråden Fråga om överföring från fsb till nordea via internet!!