-
-
Svar på tråden Intresse?
-
Vänd på frågan och fundera på vad DU vill? Vill du att det ska leda till något mer än vänskap?
Istället för att försöka gissa något som kan feltolkas så utgå ifrån vad DU vill och var tydlig med det och att kanske ta upp det till ett mer djupare prat om ni ändå ska ses .
Var inte rädd för att vara ärlig . -
Jag vill gärna dejta o se vart de leder. Är dock lite rädd att han klipper mig som vän om han vet vad jag känner om han ej vill samma. Jag har klippt med manliga bekanta inte så nära vän som denna då som visat intresse. Jag vet ej hur jag skulle göra om de var en nära vän som detta. Kanske bara skriva att jag uppskattar dig som vän o fortsätta så om han vill det. O det kan blir jobbigt o vara kvar i samma gäng vid ett nej både för mig o kanske även för honom när han vet. Skulle du klippa en kvinnlig vän om hon har känslor du inte har?Anonym (Johannes) skrev 2026-05-02 17:10:29 följande:Vänd på frågan och fundera på vad DU vill? Vill du att det ska leda till något mer än vänskap?
Istället för att försöka gissa något som kan feltolkas så utgå ifrån vad DU vill och var tydlig med det och att kanske ta upp det till ett mer djupare prat om ni ändå ska ses .
Var inte rädd för att vara ärlig .
-
Ja man har känslor för vänner, annars är man ju inte vänner. Mer än vänskap vad skulle det vara extra-mycket-vänskap? Om det är jobbigt att umgås är det svårt att vara vänner utvecklande kanske om det inte bara är tillfälligt jobbigt. Om det är jobbigt kan du fråga om ni kan vara lite mer bekanta istället för vänner i så fall.
-
Ta det lugnt, det visar sig med tiden. Men skriver han varje dag så skulle jag misstänka att det kunde vara mer än vänner.Anonym (Intresserad) skrev 2026-05-02 16:39:18 följande:Intresse? Jag är lite ringrostig när de gäller män, varit ensam några år och innan dess gift i 17 år. Hur skulle ni tolka de om en kille ni känner men bara träffat i sociala sammanhang, där man tänker vi är bra vänner men ändå har lite osäkerhet på om de finns intresse bankom lägger till dig på fb o börjar skicka meddelanden varje dag inget uppenbart flört. Är de bara en fin vänkontakt eller skulle de kunna vara så att han ev vill mer? Jag har frågat om han vill kaffe hänga bara vi 2 en dag han sa jag till det. Men de kan man göra med vänner med. Så förvirrad. -
Alltså var vänlig men säg inte att du kanske vill vara mer än en vän. Då kan det bli jobbigt om inte han vill det. Låt tiden gå.
-
Jo men är skillnad på vän känslor och jag vill mer romantiskt. Hänt mig förr att en kille sagt nej som var en vän till mig/ bekanta.Anonym (mycelium) skrev 2026-05-02 17:52:32 följande:Ja man har känslor för vänner, annars är man ju inte vänner. Mer än vänskap vad skulle det vara extra-mycket-vänskap? Om det är jobbigt att umgås är det svårt att vara vänner utvecklande kanske om det inte bara är tillfälligt jobbigt. Om det är jobbigt kan du fråga om ni kan vara lite mer bekanta istället för vänner i så fall.
-
Då är risken o sitta fast i vänskapzon alltid. Hur ska man veta om man inte säger nått. Om han nu med tänker låt tiden gå.Anonym (F) skrev 2026-05-02 17:57:02 följande:Alltså var vänlig men säg inte att du kanske vill vara mer än en vän. Då kan det bli jobbigt om inte han vill det. Låt tiden gå.
-
Okej förstår nog inte skillnaden riktigt. Men ja, hoppas det går bra för er.Anonym (Intresserad) skrev 2026-05-02 18:06:20 följande:Jo men är skillnad på vän känslor och jag vill mer romantiskt. Hänt mig förr att en kille sagt nej som var en vän till mig/ bekanta. -
Klart de är skillnad en vän vill man ej bli ihop med. De är olika känslor.Anonym (mycelium) skrev 2026-05-02 18:21:34 följande:Okej förstår nog inte skillnaden riktigt. Men ja, hoppas det går bra för er. -
Okej, trodde det fanns universella grundläggande känslor. Sen finns det ju olika kombinationer av dem så klart. Men vet inte skillnaden mellan "att bli ihop" vad det nu än är och att vara vän.Anonym (Intresserad) skrev 2026-05-02 18:25:09 följande:Klart de är skillnad en vän vill man ej bli ihop med. De är olika känslor. -
Anonym (mycelium) skrev 2026-05-02 18:21:34 följande:Okej förstår nog inte skillnaden riktigt. Men ja, hoppas det går bra för er.Du förstår inte skillnaden på vänskapliga känslor och romantiska känslor? Det var mycket märkligt.
TS, har han följt upp? Har ni setts för kaffe?
-
Ja eftersom du tycker det är märkligt kan det uppenbarligen te sig märkligt.Anonym (Kaffe) skrev 2026-05-02 18:32:49 följande:Du förstår inte skillnaden på vänskapliga känslor och romantiska känslor? Det var mycket märkligt.
TS, har han följt upp? Har ni setts för kaffe?
-
Jan bara posetiv till o ses de är om en vecka vi ska göra det. De är 1a gången bara vi 2 då.Anonym (mycelium) skrev 2026-05-02 18:36:41 följande:Ja eftersom du tycker det är märkligt kan det uppenbarligen te sig märkligt. -
Personligen så är jag ej ett par som innebär kyssar sex osv me en komis. Sånt man gör när man är ihop. Starka känslor och attraktion.Anonym (mycelium) skrev 2026-05-02 18:29:59 följande:Okej, trodde det fanns universella grundläggande känslor. Sen finns det ju olika kombinationer av dem så klart. Men vet inte skillnaden mellan "att bli ihop" vad det nu än är och att vara vän. -
Du vet nog mer efter fikat.Anonym (Intresserad) skrev 2026-05-02 19:11:09 följande:Jan bara posetiv till o ses de är om en vecka vi ska göra det. De är 1a gången bara vi 2 då. -
Är det han som beter sig såhär vågar jag lova att han har intresse.Anonym (Intresserad) skrev 2026-05-02 16:39:18 följande:Intresse? Jag är lite ringrostig när de gäller män, varit ensam några år och innan dess gift i 17 år. Hur skulle ni tolka de om en kille ni känner men bara träffat i sociala sammanhang, där man tänker vi är bra vänner men ändå har lite osäkerhet på om de finns intresse bankom lägger till dig på fb o börjar skicka meddelanden varje dag inget uppenbart flört. Är de bara en fin vänkontakt eller skulle de kunna vara så att han ev vill mer? Jag har frågat om han vill kaffe hänga bara vi 2 en dag han sa jag till det. Men de kan man göra med vänner med. Så förvirrad.
Kvinnor däremot kan många gånger vara trevliga och intresserade utan att vilja något mer, enligt min erfarenhet. -
Mycket möjligt har dock en dålig erfarenhet som skapar min osäkerheter en annan kille som ofta satt nära mig o sökte kontakt han även fråga om mitt tel nr o skicka sms dock inte lika ofta som denna kille, vi var själv en gång med när jag hjälper honom med en sak . När jag berättar mina känslor sa han att han inte är på marknadenAnonym (ÖRJANS DATING) skrev 2026-05-02 19:26:27 följande:Är det han som beter sig såhär vågar jag lova att han har intresse.
Kvinnor däremot kan många gånger vara trevliga och intresserade utan att vilja något mer, enligt min erfarenhet. -
Den killen var ute efter bekräftelse. Få ett kvitto att han har ett värde på relationsmarknanden.Anonym (Intresserad) skrev 2026-05-02 19:42:39 följande:Mycket möjligt har dock en dålig erfarenhet som skapar min osäkerheter en annan kille som ofta satt nära mig o sökte kontakt han även fråga om mitt tel nr o skicka sms dock inte lika ofta som denna kille, vi var själv en gång med när jag hjälper honom med en sak . När jag berättar mina känslor sa han att han inte är på marknaden -
Dålig stil av honom.Anonym (Intresserad) skrev 2026-05-02 19:42:39 följande:Mycket möjligt har dock en dålig erfarenhet som skapar min osäkerheter en annan kille som ofta satt nära mig o sökte kontakt han även fråga om mitt tel nr o skicka sms dock inte lika ofta som denna kille, vi var själv en gång med när jag hjälper honom med en sak . När jag berättar mina känslor sa han att han inte är på marknaden