• Anonym (Längtar)

Hur länge

När kan man börja prata om förlovning?  Vi har precis träffats så det är alldeles för tidigt. Men ungefär när kan man börja prata om förlovning? Hur länge ska man vänta tills man tar upp det? Hur länge hade ni varit tillsammans innan ni förlovade er ?☺️

• Svar på tråden Hur länge
  • Anonym (?)
    Anonym (Längtar) skrev 2026-05-04 07:31:28 följande:
    Hur länge

När kan man börja prata om förlovning?  Vi har precis träffats så det är alldeles för tidigt. Men ungefär när kan man börja prata om förlovning? Hur länge ska man vänta tills man tar upp det? Hur länge hade ni varit tillsammans innan ni förlovade er ?☺️

Vad innebär förlovning för er?
  • Anonym (Kalla)

Vi förlovade oss på 1-årsdagen.

• Anonym (Längtar)
    Anonym (Kalla) skrev 2026-05-04 08:33:07 följande:

Vi förlovade oss på 1-årsdagen.

Tack för ditt svar ☺️
  • Fjäril kär

Alltså prata om det kan man ju göra redan från början, det är väl ändå nåt som  kan räknas som dealbreaker över hur man står i frågan.. 
     Men att bestämma om förlovning är något annat..

• Anonym (Astrid)

För mig har det sett ut så här : 

Förlovade oss efter 6 månaders dejtande  - ett gemensat beslut - gifte oss 6 månader senare....  skilde oss efter 1 år pga orsak... 

Ny man.. förlovade oss 10 dagar efter vi träffades första gången.. - gemesamt beslut- gifte oss 10 månader senare... Vi var sen  gifta i 15 år... 

Tredje mannen så  friade han helt utan min vetskap efter 1 år som sambo. Och vi förlovade oss nån månad senare.    

• Anonym (Längtar)
    Anonym (Astrid) skrev 2026-05-04 21:32:59 följande:

För mig har det sett ut så här : 

Förlovade oss efter 6 månaders dejtande  - ett gemensat beslut - gifte oss 6 månader senare....  skilde oss efter 1 år pga orsak... 

Ny man.. förlovade oss 10 dagar efter vi träffades första gången.. - gemesamt beslut- gifte oss 10 månader senare... Vi var sen  gifta i 15 år... 

Tredje mannen så  friade han helt utan min vetskap efter 1 år som sambo. Och vi förlovade oss nån månad senare.    

Jag funderar lite också om 6 månader. Börja prata några veckor innan så man hinner få ringarna till dess. Får väll se vad som händer framöver o vad han svarar ☺️
Svar på tråden Hur länge