Vad hände med min man?
Var gift i många år och visst fanns det sämre perioder och med facit i hand en hel del röda flaggor. Men, efter ca 15 års relation blev han totalt förändrad i sin personlighet, fick massa utbrott och blev elak. Humöret fanns i lägre grad i perioder innan det här men inte på det viset.
Då det inte bättrade sig och han vägrade söka hjälp för sitt eventuella dåliga mående(som ibland erkändes och ibland förnekades) blev det skilsmässa.
Något år efter träffade han en ny, mycket knepig kvinna(hela släkten håller med) där han kastade sig in och flyttade ihop och skaffade barn på väldigt kort tid. Efter vår separation var han halvt psykotisk och jag upplevde att besluten han tog där var nån slags krisreaktion.
Nåndtans trodde jag att det var vår relarion som gjorde att han betedde sig som han gjorde, att vi kanske inte hade det bra längre, men kaoset har fortsatt nu fast det är 5 år sen vi separerade.
Han är väldigt arg mot barnen, konstant vad jag förstår. Han har även fått orosanmämningar på sig, fått skulder och blivit av med jobbet.
Mig vägrar han kontakt med och även i möten med soc och skola flippar han ut och skriker och svär.
Jag är efter senaste mötet nyligen där han betedde sig likadant så väldigt förvirrad. Jag undrar vad det var som hände med honom där för många år sen som blev i alla fall delvis orsaken till vår skilsmässa, som har blivit så förödande personlighetsmässigt. Hans liv har bit för bit blivit sämre och destruktivt medans jag försökt och ändå lyckats tycker jag, bygga upp mig så jag och barnen fått det bättre men hans problematik påverkar oss alla, nu även flera år efter vår separation.
Mig vägrar han i nuläget prata med.