• Skilla

Symaskin för nybörjare?

Jag har tänkt att köpa en symaskin. Eftersom jag inte sytt på tusen år, så behöver jag inte ha någon jätteavancerad maskin. Samtidigt vill jag ju ha en bra, rejäl, vettig (och billig!) maskin som jag kan ha ett tag framöver.

Någon som har tips på vad jag ska tänka på, och/eller till och med tips på någon särskild symaskin som jag borde köpa?!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Symaskin för nybörjare?
  • Jessyelina

Jag har en janome typ skol-symaskin, helt standard men stark och bra...
    Den har de normala sömmarna och ha inte krånglat.

• Bumblebina

Jag har en Hugin, köpt på COOP för ett år sedan. Jättebra maskin, enkel med alla nyttosömmar. Inget som helst krångel. Ville inte ha en som kan brodera Bill Clinton ur minnet typ, utan en med de vanliga sömmarna som man begriper sig på.

• Jessyelina

bumbelina, tycker samma sak jag... Slött me såna som är hightec så amn inte ens behöver sitta vid dom utan dom typ syr en hel bröllpsklänning av sig själva, klipper och så :)

• anilam

Jag köpte min första maskin på en skola. Gick dit och frågade om de hade några som de bytt ut. Ring runt och kolla. Köpte min för 500. Bra att börja med. Det är ju standardmaskiner som är bra servade på skolorna. De kan heller inte ha dem för länge eftersom eleverna ska lära sig lite av den senaste tekniken.
    Lycka till!

• Skilla

Såg en på Coop idag för dryga tusenlappen - den kan vara värd att köpa då, kanske

Svar på tråden Symaskin för nybörjare?