• pcotjej

Är det vanligt att vara nedstämd alldelens innan förlossningen?

Hej! Är det vanligt att man känner sig ledsen och nedstämd (nästan deprimerad) när bf närmar sig? Jag är ju nervös och så det är ju 1:a gången men jag känner mig nere som tusan i humöret, ledsen och så......hormoner som spökar säkert....skulle bara vara intressant att höra om fler kännt samma sak?

• Svar på tråden Är det vanligt att vara nedstämd alldelens innan förlossningen?
  • Micaela

Jag var också lite nere innan Nova föddes. Men fått för mig att det berodde på att de vänner som var gravida samtidigt fick barn före mig. Men dte kan nog mycket väl bero på hormoner också som du skriver. Hoppas det inte blir allt för jobbigt för dig!

• pcotjej

Tack för svaret....nejdå det går ju upp och ned men idag är det en riktig dålig dag, tur att man har en snäll man som piggar upp lite.

• Snova

Jag har också kännt mig nere av och till under den senaste veckan ungefär. Ska snittas på ons 5/4. Tror en del har att göra med just att jag vet när det ska bli och inte kan gå runt och fokusera på förlossn/känna efter om det är på G osv.

Startade en lite liknande tråd under kejsarsnitt, kolla den om du vill läsa mer! Svaren är ju från folk som snittats men jag skriver mer om hur jag känner.

Tror det är hyfsat vanligt men kanske ovanligt att prata om? Du är inte ensam iaf!!!

• Minna1982

Kvällen innan min dotter föddes var jag jättedeppig o grät en massa, kändes som att jag behövde "rensa"; så visst kan det vara så! Hoppas det är på g!

• Adelisa

Hehe här var en som var helt off.

Var så trött på det. Var så inställd på att få tidigare. (fick ändå exakt v 40+0)

Dagen jag fick var jag som värst. Jag var så ledsen och så arg. När min sambo kom hem och berättade att en träningspartner till honom och hans tjej hade fått brast det helt (de var beräknade till två veckor EFTER oss). Jag grät och grät.

Sen packade jag upp bb-väskan för jag var helt övertygad om att jag inte skulle föda någonsin.

Men lite fel hade man. Samma dag kom han.

Men jag hade känt mig nerstämd ett par veckor innan.

*Lycka till*

• Idlur

Jag är jätte nedstämd. Inga leénden här inte *suck* känner mig så tråkig men jag är verkligen ledsen...Inget är bra!

• carolinski

Samma här.. nedstämd, tjurig, irriterad så har min dag sett ut.. hoppas att den bebisen snart vill titta ut..

• sveavarg

Jag var också väldigt nedstämd dagarna före förlossningen. Jag satt i duschen och bara grät i timmar. Det blev som ett meditativt tillstånd till slut som jag tror var viktigt för att bearbeta oron, förväntningarna och få in rätt fokus.

• nacka41

jag är väldigt känslig just nu... Gråter för ingenting... Har inte lust med nåt...
    Men, det är väl hormonerna som spökar... Säkert så mår jag bättre ikväll.

• sophi

Här är en till som känner sig deppig gråter blandat med att jag känner mig irriterad, otålig och spänd i hela kroppen. Hoppas det är tecken på att den är på G snart!
    Kram

• Fisen

Jag tyckte att det var jobbigt mot slutet för man är ju gravid så LÄNGE och mot slutet tyckte jag att det var riktigt tungt. Jag kände mig stor och tung och mådde inget vidare. Dessutom är tyckte jag att det var frustrerande att inte kunna planera utan bara gå och vänta. Att vara på helspänn hela tiden OM det sätter igång. Svårt att vara laddad och positiv när man inte har en aning om vad som väntar.

Min svägerksa och min bästa vän gick båda över tiden och de tyckte båda två att det var otroligt knäckande att gå och vänta på en bebis som aldrig kom.

Jag tror att det är väldigt vanligt att bli lite deppig innan förlossning. Just det här att man inte kna planera, inte göra annat än att vänta, utan att veta vad det egentligen är man väntar på. Det enda man kan vara säker på är att livet inte kommer att bli sig likt.

Kämpa på och försök hålla ut. Snart kommer din lilla bebis!!

Kram,
    Fisen

• pcotjej

Läste i info från barnmorskan att omega 3 i slutet av graviditeten och under amningen kan hjälpa till mot sk baby blues att man känner sig gråtmild mm och jag har köpt det nu och börjat äta en stark sort som heter "smart fats" från hela pharma, får se om det kommer att hjälpa lite....

Tack för alla svar....

• Wildemo

Det är fullt normalt och väldigt vanligt att vara nedstämd före förlossningen.

• Idlur

Jag har huvudvärk idag. Allt är bajs. bläää. *tokdeppig*

• Mamma Annis

Åhh va skönt att läsa om alla andra som oxå är hormonella och gråtmilda nu innan förlossningen! Hade BF 29 mars och fortfarande har ingen bebbe hittat ut! Känner mig emellanåt riktigt gott till mods, dvs när jag hittar på saker, promenader, träffar vänner umgås med sambon. Däremellan kan jag bara gråta för ingenting, 1 h känns som ett helt dygn... Om inte bebben kommer i helgen skall jag bli igångsatt på tisdag. VILL att det ska sätta igång spontant, av sig själv. Samtidigt känns det som om det inte kommer att göra det, ju mer jag tänker och letar efter känningar. Idag känner jag verkligen INGENTING! Bebben ligger och småskuffar och verkar trivas riktigt bra därinne..

• beldaran76

Här är en till som känner sig smådeppig, vet inte om det är hormonellt eller helt enkelt att det är psykiskt jobbigt att gå och vänta och vänta.. Inte kunna planera som sagt och inte veta när det kommer att ske. Nåja, solen skiner lite idag iaf och vi hoppas på att bebisen vill komma ut i helgen Kram på er alla!

/ BF+6 idag...

Svar på tråden Är det vanligt att vara nedstämd alldelens innan förlossningen?