• djupatankar

Leva i ett tråkigt förhållande, drömmarna börjar komma :-(

Jag har varit sambo i 3 års tid nu och jag tycker att förhållandet är tråkigt. Jag älskar min man men jag känner mig ändå uttråkad. Relationen är alldeles för trygg för att jag ska känna den intressant. jag känner mig jätte dum pga detta. Innan jag träffade min sambo levde jag väldigt vilt med en ny var o varannan vecka. Jag saknar det och jag vet att jag inte borde det. men jag känner mig verkligen kvävd här och skulle vilja ha hjälp att hantera min situtaion... är det fler som kännt så här eller är jag ensam om dessa känslor?

Jag älskar verkligen min sambo men vill ha lite mer liv i förhållandet snälla kom med lite tips för att få till det där pirret igen? som jag saknar sååå

• Svar på tråden Leva i ett tråkigt förhållande, drömmarna börjar komma :-(
  • Miiiaaa

Jag tror att detta är ett problem som drabbar många förhållanden efter en tid. Lite tråkigt råd kanske, men det gäller att piffa upp det förhållande som finns om man verkligen älskar partnern.

Tex.

¤ Gå på dejt tillsammans, precis som i början, köpa med någon liten present, försöka att göra allt lite annorlunda så att känslorna kommer igång

¤ Åka på romantisk weekend, de flesta hotell har "romantiska paket" med kanske bubbelpool på rummet.

¤ Försöka visa att ni uppskattar varanda i vardagen, inte så lätt kanske, men det verkar vara läge att ta ett snack med sambon så att han oxå är med på att anstränga sig lite mer för att få till skimmer i förhållandet!

• Vera C

Jaa du,

men vissa dagar är livet som het singel inte heller så himskans underhållande.
    Ups and downs, you know, bejbi.

Men om uttråkning är det enda som skaver, eller om det faktiskt är så att du lever i ett kasst förhållande, det vet bara du.

Du får väl liksom göra en lista, plus och minus och sånt.
    Men, som sagt, vissa dagar spelar det liksom ingen roll om man är singel eller inte - livet bara är...gäsp!

• wamma

När man lever i ett trygt och stabilt relation så får man mer tid till att förverkliga sig själv istället för att jaga en hopplös partner. Så nu har du tid att göra något spännande av ditt liv, förverkliga dig själv.

Svar på tråden Leva i ett tråkigt förhållande, drömmarna börjar komma :-(