• Bebis i december

teutonia Y2K och Joe?

Hej! Är lite nyfiken på dessa 2 vagnar. Är det någon här som har erfarenhet av dessa vagnar och skillnader på dem? Hittar inte någonstans vad de väger mm mm. Så det skulle vara roligt om ni ville dela med er av era erfarenheter.

Nettan v.24

• Svar på tråden teutonia Y2K och Joe?
  • cillae

KOlla på: www.britax.se
    Har också funderat på nån av desssa, fast jag har hört att dom lätt tippar?? På joe kan man svänga handtaget och den har ett hjul fram, och den andra har dubbelhjul.

• smr

Hej vi har en teutonia y2k system 04 och tycker att den är super. det som är bra med den vagnen är att sitsen går att vända på det är inte alla vagnar som det går. själv vill jag inte att ha en nyfödd som ligger i från mig men visst det är olika hur man känner. varukorgen är ok tycker vi får plats mycket och det är en lätt körd vagn. kanske inte alla som tycker det men det är vad vi tycker.

lycka till med vagn köpet.

• Bebis i december

Jag har sett dem i barnvagnsaffären och så, men det är ju ändå inte lätt att veta om de är bra eller ej genom att bara titta på dem.. Så jag tror att det bästa är att höra andras åsikter!

• smr

glömde att skriva att vi aldrig har tippat med vår vagn. jag själv tycker att det är ett + att det är dubbla hjul fram själv tror jag att de andra tippar för där bara är ett hjul och då inte blir lika stadig men men.

• Mysan23

Vi har köpt en Joe här. Vi har testat lite fram o tillbaka med tipprisken. Men nästan omöjligt! De i affärerna säger själva att testen e gjorda på sådana sätt att nästan "alla" vagnar tippar! risken är väldigt liten. Har hört mig för i några barnvagnsaffärer här i Gbg. Bara att gå in på teutonias hemsida för info. www.teutonia.de och klicka dig fram där.

• Bebis i december

Tack för tipsen!!Några fler som har erfarenhet av dessa vagnar??

• Bebis i december

Puttar upp igen!!

• Mimer

Vi har köpt en teutonia y2k till vår förstfödda i vinter och har alltså ingen egen tidigare erfarenhet av vagnen, men min kompis har en sån och hon har varit jättenöjd! Lättkörd, smidig osv och inte alls "lätt-tippad" som ovan sade. Jag har sett barn som klättrat ur och i "vanliga" vagnar som oxå har tippat, så vilken vagn som helst kan nog tippa vid "rätt/fel behandling"...
    Jag tror vi kommer vara jättenöjda med vår teutonia, vi promenerar mkt och gärna o maken joggar så vagnen kommer nog passa oss.
    Och så tycker vi om den lite sportiga "looken"...

Lycka till med vagnsköpet!

Svar på tråden teutonia Y2K och Joe?