• Anknys

Tredagarsfeber...

Förra veckan hade antagligen Anton tredagarsfebern. Men han hade bara feber 2 dagar, och 2 dagar efter det kom det utslag, först under blöjkanten, sedan över hela kroppen, förutom ansikte och ben. Kan det varit tredagarsfeber?

Hur har det varit för era barn?

• Svar på tråden Tredagarsfeber...
  • jeea

Johanna hade hög feber i tre dagar, när febern försvann fick hon utslag på bröstet och pannan. Hon var annars som vanligt förutom att aptiten var sämre. 

• Liam är min grabb

puffar*

min lillkille är inne på sin 2:a dag me feber, hoppas de ge sej snart...

Lisa2 ♥♥♥lycklig mamma till Liam♥♥♥
  • kentmaximus

Det låter som tredagarsfebern. M hade det för ett tag sen men han hade feber i fyra dagar och fick sen prickar som gick över.

Hoppas han kryar på sig snart!

• uniMog

..och nina hade ingen märkbar feber alls utan plötsligt kom det bara prickar som visade sig vara 3-dagarsfeber.

// Pejgan
  • MammaMo

Min dotter har haft tredagarsfebern den här veckan. Först hög feber i ett par dagar (upp till 40.9 - jätteläskigt!), sedan lite lägre feber ett par dagar och sen fick hon små prickar över nästan hela kroppen ett par dagar.

• Anknys

Ok, så de har alltså inte nödvändigtvis feber och utslag samtidigt? Det var därför jag blev tveksam till om det verkligen var tredagarsfeber.

• jeea
    Vår bvc-sköterska sa att om febern börjar avta och det uppkommer utslag på 3dje dygnet, så var det tredagarsfeber.
  • Smokie

Linnea har haft tredagarsfeber (tror vi). När prickarna/fläckarna försvann fick hon diarre.. Är inne på andra dagen med lös mage. Har det vart samma för er?

• molie

Min son har haft 3-dagars-febern i 4 dagar och först idag på dag 6 så kom utslagen i ansiktet, lös mage har han haft sen dag 3, hoppas ni förstår vad jag menar..

Svar på tråden Tredagarsfeber...