• B Elanna

Vilka bokklubbar finns det? Vilka är bäst?

Hej!

Vilka bokklubbar finns det mer än Goboken, Nalle Puhs bokklubb och Barnens bokklubb?

Vilken ger ni bäst betyg? Är det Barnens bokklubb som gäller?

Vad ger ni för plus och minus till de olika?

(Jag var tidigare med i Goboken, men jag tyckte rimmen var usla och paketen alldeles för dyra mot vad man faktiskt fick. Så nu är jag på jakt efter nån bättre klubb.)

• Svar på tråden Vilka bokklubbar finns det? Vilka är bäst?
  • JennyL25

Vi är med i disneys bokklubb
    man få en disneybok med tillhörande musiksaga till på cd. Jättebra!!!!!

Har bara den sååå

• mammutten81

Det finns ju disney,gå in på www.damm.se eller googla efter dammförlag.
    Det är föredetta richter, och de har olika barn ckså, fast att beställa till barn där ifrån just nu fungerar inte, men man kan ringa dom och be dom skicka ett häfte med starterbjudande som man kna kolla på.

• Gurkmeja

Jag är med i Barnens Bokklubb och tycker de har jättebra kvalitetsböcker till hyfsade priser. Spana gärna in deras hemsida www.barnensbokklubb.se Jag var med i Go Boken ett tag men gick ur för jag gillade inte heller deras paket.

• B Elanna

Gurkmeja: Har kollat lite på sidan, och det verkar ju lovande.

Anpassar de månadsboken efter åldern på barnet? De böcker man kunde välja på bland välkomstböckerna verkar ju vara för de "äldre barnen" i spannet 0-2 år?

• B Elanna

Någon med erfarenhet från Bonniers barnbokklubb?

• Söderböna

Nu vill du visserligen ha tips om bokklubb, men vill ändå slå ett slag för:
    adlibris.se
    och
    barnbokhandeln.com

Väldigt prisvärt och så kan man ju beställa hur ofta man vill...

• Tilia

Jag gillar Lilla Svalan, tror jag. Jag är väldigt ny där, men första intrycket är positivt. Finessen med dem är att de inte har någon månadsbok man måste komma ihåg att avbeställa, de skickar BARA böcker man själv beställer ur deras tidningar. Toppen för mig som har en förmåga att glömma avbeställa och sen åker på en massa returer eller oönskade inköp...

• SussEk

FInns också Bonniers barnbokklubb (www.bonniersbarnbokklubb.se). Har dock en känsla av att de är aningen dyra......... Ett annat tips är att beställa de böcker man vill ha från Webb-butikerna och då är www.bokfynd.nu ett tips. Det är en sajt där man väljer vilka böcker man vill ha och så "räknar" sidan ut vilken butik det blir billigast att handla vid.

• gumzan

Vi var med i Barnens Bokklubb från början, men nu bara GoBoken, tyckte dom var bättre.

• Vitvå

Vi skippar barnbokklubbar och köper de böcker vi vill ha på bokhandeln i stället.
    Då får vi det vi vill ha och behöver inte komma ihåg att avbeställa månadspaket....

• Vintersaga

Jag måste säg att jag fullkomligt älskar Goboken. De är så pedagogiskt rätt ute, tycker jag. Min dotter älskar deras böcker!
    Men jag håller med om att de är för dyra. Jag har köpt mycket från Tradera...

Svar på tråden Vilka bokklubbar finns det? Vilka är bäst?