• sorscha

Hur gammal är barnet när det döps

Hej!

Någon som kan hjälpa mig med svar på det? Nu menar jag när man döper det som bebis. Jag vet att många vill att barnet skall välja själv och så om det vil döpas. Men när man blir döpt som bebis hur gammal är man då?

Tack på förhand.

• Svar på tråden Hur gammal är barnet när det döps
  • pysis

Linus var 4 månader när vi döpte honom!
    Du kan döpa bebisen när du vill!
    Ett tips är ändå att döpa den ganska tidigt, då det är tungt att stå och hålla i kyrkan = )

• setareh

Hej

mina första barn var ca 3 månader...men detta barn kommer vara ca 1 månad då vi tänkt ta det när vi är i Norrland hos mina föräldrar under jul o nyår...

• malin81

omkring 3 månader brukar de flästa bebisar vara då men håller dop, min son var dock 4 månader då det inte fans tid i kyrkan tidigare.
    Kram Malin

• Fletch

Jag var sju månader när jag döptes. Min syrras barn döptes när han var fyra månader. Smaken är som baken...
    Kan tänka mig att 4-6 månader är rätt normal men jag vet absolut inte..

• sorscha

Tack för svaren!!!!

Kram
    Linda

• Fru Längtan

Jag var inte ens en månad gammal när jag döptes och det gick bra. Annars är det nog rätt vanligt att döpas när man är ca 3-4 månader. Blir barnet större blir det jobbigt att hålla det i kyrkan.

• Diddl

Jag har döpt båda mina barn när dom var 2 månader & det tänker jag göra med våran 3:e oxå som är beräknad nu i November!!

• AnnaGBG

Vi hade dop för Noel i lördags. Han var drygt två månader.

• Triss

Min son var ca 4 månader när han döptes (tror nog det är vanligast att man döper kring 3-4 månader)

Min dotter var drygt 8 månader när hon döptes - jag höll inte på att få boka så sent. Prästen protesterade och sa: "Men då är hon ju jättestor, det går inte...." Jo det går visst sa vi! Eftersom dottern är prematurefödd så var hon faktiskt minst av de 4 barn som döptes samtidigt även fast de andra bara var 3-4 månader.

• Lenalu

Nr1 var 6 mån, nr2 var 4 mån, nr 3 kommer att var 6 mån du bestämmer själv.

• SandraJ

felicia var 8 månader och jag var 15 år!

• lolltroll

Som sagt gör helt som du själv vill Vi döpte vår första när han var ca 4 månader, jag var 5 månader och min sambo var bara 1 vecka...

Svar på tråden Hur gammal är barnet när det döps