Putsa speglar, hjälp!
Tycker aldrig att det blir bra när jag ska putsa speglarna här hemma. Det ser alltid lite tråkigt ut fortfarnade. hur gör ni? Har ni några bra tips till mig?
Tycker aldrig att det blir bra när jag ska putsa speglarna här hemma. Det ser alltid lite tråkigt ut fortfarnade. hur gör ni? Har ni några bra tips till mig?
Sprutar på glasrengöringsmedel & gnuggar med torr mjuk trasa till det ser bra ut.. Blir hur fint som helst.
Spruta på med rengöringsmedel.
Gnugga med en trasa för att få bort fläckar.
Ta på rikligt med vatten, så att spegeln blir blöt.
Torka spegeln med en torkduk, finns gula på typ ICA (tror att de heter ALL-DUK) , helt oumbärliga för att slippa vattenfläckar och ojämnheter...
Lycka till!
Jag tycker det blir fint när man använder tidningspapper o fönsterputs.
Putsmedel och fönsterskrapa is the shit. Om det inte blir sådär superblankt kan du använda tidningspapper efteråt.
Jag har rengöringsmedel för badrum (badkar, toalett och klinker) och det blir hur perfekt som helst varje gång.
tidningspapper & fönsterputs
Spraya på fönsterputs, ta sedan torkypapper och torka runt och ta sedan en ny bit tory för att torka tort. Fungerar jättebra för mig.
tidningspapper låter ju lite knäppt. men jag får väl testa det
Jag kör med VÄL urvriden magitrasa, gärna den sorten med riktigt kort lugg på. SÅ enkelt och ger så bra resultat att man faktiskt kan göra det ofta...
Lycka till!
Diskmedel på en liten svamp, sen använder jag en sån där skrapa, då blir rent och fint.
Har fått ett kanontips från en städerska - använder både till fönsterputs och spegelputs.
2 mirakeltrasor, varmt vatten - INGET medel.
Blöt ena trasan och vrid ur ordentligt, putsa torrt med den torra. Om man använt rengöringsmedel tidigare på rutan eller spegeln, kan man få tvätta om ett par gånger innan medlet försvunnit. Det blir jättefint!!
jag såg ett program på tv om städtips o så.. där rekomenderade hon varmt att man tog raklödder och vanligt papper att torka med, blev hur bra som helst.. och sen blev där ingen imma på spegeln sen när man duscha eller nåt sånt..
Raklödder.. jisses.. spännande! Ska nog testa det nån gång när inte sambon är hemma, annars tror han att jag är galen... å hur ska jag sen förklara att hans raklödder är slut? :D
Spolarvätska brukar funka bra!