• AmBeZa

Ni som byggt hus...

Har ni byggt själva eller köpt färdigt hus??

Ni som byggt färdigt hus, vad har ni för sort?? Har ni bilder på erat hus??

Vi har så smått börjat fundera på att bygga istället för att vänta på att drömhuset ska dyka upp, för det verkar inte hända...

Så nu skulle jag vilja se massa bilder och tips på fina hus!!

Tack på förhand

• Svar på tråden Ni som byggt hus...
  • AmBeZa
    http://www.villaportalen.se/

Nu hitta jag en jättebra sida!!

Men är det nån som har positiva eller negativa erfarenheter att dela med sig?? Var det inte på Insider eller Kalla fakta eller nåt som de prata om ett företag det var så mycket problem med??
  • Natt

Ojojoj, finns hur många som hellst!

Själv är jag lite kär i VillaVarm! www.villavarm.se
    Men sen har du även Lapplihus -www.lappli.fi (knepig hemsida, jag beställe katalog ) som jag tror jag är mer kär i just nu
    www.eksjohus.se
    www.fiskarhedenvillan.se

Är dom vi tittat på mest...Var dock noga med att kolla hur dom leverar! En del är bara stommonterade medans endel är nykelfärdiga

Vi är bara i önksa planeringstadiet än, så jag har inget konkret att tippsa om.

Gå in på byggahus.se, där har dom forum för all när det kommer till bygga och renovera!

• AmBeZa
    Tack natt!! Ska gå in och kolla!!
  • WannaBiet

gå in på hemnet.se o kolla..där finns en flik som heter "nyproduktion" där finns nog nästan alla svenska husfabriker..!

• EnAnna

Vi har ett lösvirkeshus, men har tagit idéer från ett A-hus (Smygehamn). Vi hade möjlighet att göra det allra mesta själva med hjälp från nära släktingar, så det var mer lönsamt för oss att bygga nytt jämfört med att köpa ett gammalt hus.

Jag hängde för det mesta på www.byggahus.se före och under byggtiden. Där finns en mycket bra länkguide.

• väntar o längtar

Vi byggde hus med Willa Nordic - man får sitt "eget" hus ritat för just sitt behov men drar nytta av massproduktionsfördelar.

• lillalina

väntar och längtar: får man fråga vad man får betala för ett sådant hus?! vi går nämligen i husbyggartankar och tycker att hus från willa nordic är toppenfina!!

/lilla LINA

• nuflow

Hej!! Vi har inte byggt hus ännu men vi funderar på vilket hus vi ska ha. Men PLAZA har kommit ut med en ny tidning om hus. Köp den super bra råd.
    Här är firmor som bygger hus.
    I tidningen är priset för ett willa nordic hus på 100,6 kvm ca 1 800 000
    Du kan kolla på www.willanordic.se och www.onvbolig.se

www.anebyhus.se
    www.alingsastrahus.se
    www.animonhus.se
    www.bjorklidenhus.se
    www.borohus.se
    www.ekohus.se
    www.alvsbyhus.se

Ja listan kan bli jätte lång det finns 52 olika frimor med i tidningen.
    Hoppas det är till någon hjälp.
    Själva funderar vi på älvsbyhus.

• väntar o längtar

lillalina

Du får räkna med mellan 15-20 tusen/kvm för en "normal" standard. Men... "only the sky is the limit".

• Natt

Själv tycker jag att Älvsbyhus är för vanligt, men vi är uppvuxna och kommer att bo ikring just Älvsbyn så det förklar nog saken

Men dom har ju oslagbara priser...

• LPW

Skanska håller på att bygga vårt hus som är klart för inflytt i augusti . Det enda vi behövt lägga tid på är tillval- resten sköter Skanska. Bilder finns i mitt galleri.

• AmBeZa
    Jag vill ha ett sånt här herrgårdsliknande hus!!

Det är Rörvikshus...
    Fiint tycker jag!!
    Nån som har ett sånt??
Svar på tråden Ni som byggt hus...