Någon med tips på babysäng/vagga att hänga i taket?
Hej!
Vi bor ganska litet och funderar på en alternativ lösning till spjälsäng.
Vi har hört talas om vaggor man hänger i taket ovanför sängen. Någon som vet var man kan hitta sådana?
/enfin
Hej!
Vi bor ganska litet och funderar på en alternativ lösning till spjälsäng.
Vi har hört talas om vaggor man hänger i taket ovanför sängen. Någon som vet var man kan hitta sådana?
/enfin
Babyland tex har en som man dels kan hänga från krok i taket/takbjälke och dessutom finns en ställning, stt slags trefot som man kan hänga upp den på. Kommer ju såklart inte ihåg märket på den korgen nu, men fin är den. Fast den kan man ju bara ha en begränsad tid, precis som en vanlig vagga på golvet, de växer ju ur dem hyfsat fort.
Själva skall vi på övervåningen (där vårt vardagsrum är) hänga upp en gammal tvättkorg i takbjälkarna. Den skall vi inreda med madrass och tyg så det blir gung-mysigt för bebis att sova när mamma vill somna framför TVn...
Ja, det låter som en bra idé att hänga vagga i takbjälken (Har tyvärr ingen sådan :(. Ska kolla upp Babyland. Inga fler som har tips? /enfin
Den på babyland har jag för mig är svindyr, med tanke på att bebben inte ligger i den så länge. vi tänkte ta en vanlig korg (finns på många affärer, typ Jysk skulle jag tro), svärmor ska klä den och så är det bara att fästa rep i korgen å hänga upp i en krok i taket. Billigt och mysigt!
Ett tips... Har sett på en linnebutik/hemslöjdsbutik och på en secondhandaffär att det finns jättefina korgar/hängvaggor... Kolla på såna ställen!
Ja, har faktiskt funderat på en korg....riktigt bra idé. Kanske blir det, då, om den på Babyland är så dyr...hm..../enfin
Jo, den är nog rätt dyr vagg/korgen på Babyland, tyvärr, men fin!
Och att hänga sin egenhändigt pysslade korg i taket i krok istället för takbjälkarna (som ju inte alla har...) är ju en himla bra idé! Och mer personligt.
Ett litet Bauhaus-tips bara, för den som ev tänker pyssla själv: Vi köpte rep och sånt där till korgen, och så lite ringar och dessutom karbinhakar så man lätt kan haka av och på korgen från repen (lättare att greja med korgen då). Och vilken prisskillnad det var på dessa hakar!! Vi tittade först på hakar i en gång med byggprylar, de kallades väl brandmanshakar eller nåt sånt, men hittade tillslut till båtgången. Och j*klar vilken skillnad!! De första kostade kanske nära hundralappen per styck, medan de i båtavdelningen kostade runt 20-30 kr/styck. Och jag såg ingen som helst skillnad på dem!
Finns ett danskt företag som säljer vaggor som man kan hänga från taket eller i en ställning - www.leanderform.dk
Babyprofsen säljer deras produkter men de är jätte dyra - 1500kr för bara vaggan, utan ställning eller sänghimmel!
Jäpp, det var den jag tänkte på, ily, enfin och ni andra.
Leandervaggan på Babycity