• MrsNash

Ryggskott och gravid - snabbt svar önskas!!

Har åkt på ett hejdundrande ryggskott och är gravid i v.15. är det bara vanliga alvedon som gäller? Finns det inget annat man kan ta för att minska smärtan lite? Andra tips?
    Kan man ta en massage av en vän, ska man undvika ländryggen eller är det ok nu när man är över de "farligaste" veckorna?

• Svar på tråden Ryggskott och gravid - snabbt svar önskas!!
  • ökenblomman

Gå till naprapaten!

• MrsNash

Ja tack Ökenblomman, det kunde jag lista ut själv. Men idag är det söndag och önskar lite lindring redan idag.....därav mina frågor!

• Blå Flygare

Lägg värme över det onda, ligg ner och vila... Har du andra tabletter än alvedon hemma så gå in på FASS och kolla upp www.FASS.se

• BettyBoop8

Jag frågade på apoteket om man kunde äta ipren om man var gravid och då fick jag svaret att det kunde man förutom de sista två månaderns. Ipren tycker jag hälper himla bra.

• Anniqa84

Jag åkte på ryggskott när jag var i vecka 21? tror jag det var.. och då sa läkaren till mig att det enda alternativ är alvodon.. Fast det kan ju hända att det finns något annat oxå. Jag fick ej ta ipren iaf.

• Månflickan

Jag fick något som hette Paraflex när jag var gravid o hade ryggskott, och så fick jag låna en sån där TENS-apparat från sjukgymnastiken. Inget hjälpte särskilt mycket, tyvärr

• Mamma till Elin

Hej,

Ledsen över ditt ryggskott. Vet inte om detta hjälper dig, men för min del har det lindrat olika typer av ryggont + svullna ben. Jag brukar lägga mig på golvet med benen på en stol eller pall så att de hamnar i 90 graders vinkel. Känner du för det kan du ju prova.

Svar på tråden Ryggskott och gravid - snabbt svar önskas!!