• Tessan77

Blåmärke runt naveln

Jag upptäckte för några dagar sedan att jag har ett blåmärke runt naveln. Är det någon mer som har det eller är det bara så att jag har slagit i maggen utan att jag tänkt på det (den har ju en tendens att vara i vägen.)
    Kan det bli blått av att magen växer??? Det låter lite skumt om det skulle vara så...

Tessan

• Svar på tråden Blåmärke runt naveln
  • Sladdis

Bristningar kanske!?

Själv hade jag hela skinkorna fulla av blåa ränder!! Ursnyggt!!

• Monsa

det är inte så att magen ploppat ut lite då?
    har en rand runt min navel för att den åkt ut pga av bebisen so ligger där inne.

• Unika

Runt vecka 31 nånstans så såg jag att jag hade blivit lite blåaktig runt naveln. Jag var faktiskt lite skärrad över detta tills att min man kom på orsaken. Jag har en djup navel i vanliga fall, och det blåaktiga området runtomkring är den hud som så att säga kommit upp ur naveln i samband med att den blivit grundare. Eller så är det i mitt fall i alla fall.

• Bumpy

Jag har inga blåmärken men jag har ett par röda märken ( ser lite ut som sugmärken fast inte alls så tydliga)

• Tessan77

unika: samma för mig, jag har en djup navel i normala fall och i dagsläget (v.37) har den ännu inte ploppat ut men är blåaktig runt om. ¨
    Jag tror nog att din teori kan stämma även i mitt fall!!

Tessan

• Glittertrollet

Jag har en liten navel som e rätt djup i vanliga fall nu är den helt uttänjd, eller hur man ska beskriva den. Som ett streck, och jag har varit så öm i och runt den, såg i helgen att jag var blå i naveln, förmodligen ett blåmärke. Gör ju inte ont längre och det är väl helt enkelt så att det växer och tänjer sig.

• Skruttet

Jag har samma som Unika och Tessan77

• obelix

Nu har jag inte en aning detta är mer som en fråga... kan inte barnet sparka så man kan få ett blåmärke, man har ju hört om barn som sparkat av revben?

• Pricko

Hej!

Har också ett blåmärke runt naveln sedan mitten av graviditeten ungefär..... är i vecka 40 nu....

Inget att oroa sig för, det är tunnast hud just vid naveln och trycket från bebisen gör att det ser ut som ett blåmärke till och från enl min barnmorska.

/kramis Pricko

• Neo

Jag har också haft ett "blåmärke" runt min f.d. navel i flera månader (är nu i v 40)! Det verkar varken bli bättre eller sämre, så det är nog ingen att oroa sig över!

Svar på tråden Blåmärke runt naveln