Koka vattnet i Italien?
Undrar om man behöver koka vattnet innan man använder det till välling/gröt etc? Värmer man i micro blir det ju inte så hett att bakterierna försvinner.
Undrar om man behöver koka vattnet innan man använder det till välling/gröt etc? Värmer man i micro blir det ju inte så hett att bakterierna försvinner.
skulle inte tro att du behöver göra detta. Att i reseapotektet alltid ta med en karta KOLtabletter skadar dock inte vart man än ska resa.
Jag har italienskt påbrå och åker till norra Italien varje sommar med barnen. I vårt hus som i bor i där så finns det 2 kranar i köket. En kran med vatten kan man dricka direkt från men det gör inte jag, jag använder dock detta vatten till att koka välling och laga mat med. den andra kranens vatten diskar man med osv.
Vattnet från handfatet i badrummen borstar man ju tänderna med, dock skulle jag inte dricka det.
Vatten att dricka (kallt) köper jag i affären och då väljer man aqua normale. Det finns även att köpa aqua frizzante och då är det med bubblor i...inget att rekomendera tycker jag. Sen så finns det källor från bergen på vissa ställen där man kan hämta vatten och det är kontrolerat vatten och jättegott.
Det brukar finnas fina små kranar lit ehär och där i städerna med rinnande vatten som man kan dricka ur om man blir törstig. man ser att man kan dricka ur dom för de har oftast ett marmorhandfat under. VAttnet rinner hela tiden..det är ingen kran som man vrider av.
Vart ska ni resa föresten?
Vi ska till Toscana, vet tyvärr inte närmre ännu. Tack för tipsen! Så sådant man värmer i micron kan det vara bra att ha flaskvatten till?
Hur ska ni bo? Bor ni på hotell kan ni alltid på varmt vatten av personalen. Det gjorde vi? Funkade bra. Vår dotter blev inte dålig.