• Anonym

Frätande flytningar

Undrar om det finns nån mer som har detta?

Det är nämligen så att i mina bomullstrosor(string) efter ett par månader/år så blir det hål i trosorna just i skrevet, och jag antar att det kanske är flytningarna som fräter på trosan...?

Nu kanske ni köper nya trosor ofta och aldrig har varit med om detta, vad vet jag...
    men om det är nån som råkar ut för samma sak, svara gärna!

• Svar på tråden Frätande flytningar
  • Anonym

Nä inte att det blir hål men däremot blir det blekt just där ibland... Konstigt det där...

• Pånglan

Jag tror att de helt enkelt nöts mer där... mer friktion mot skinkor mm....

• Pandy

Tror till 99% att det skavs sönder.. Det blir lite fuktigt av trosorna och sen skavs de sönder... du behöver nog inte oroa dej för att du har frätande flytningar..:)

• Anonym

Vad lustigt! har oxå funderat på det där! Trodde att jag läckte batterisyra eller nå't men man får väl lätye på plånboken och köpa trosor lite oftare antar jag....

• AnnaKlara

Ha ha, ja sådär är det för mej med och först fick det mej att tänka på "Alien". Monstret har ju syra som blod

• Milva

har inte märkt att det blir hål men därimot tycker jag svarta trosor kan tappa färgen....

• Alfelina

Hallå. urin innehåller amoniak. Amoniak fräter och bleker väl. Svett innehåller amoniak. Kan kanske vara en orsak. Man svettas ju mellan bena, mer eller mindre

• Anonym

Mina svarta blir oranga efter ett tag i skrevet. Färgen fräts bort!!

• Full av förhoppning

Hahaha jag trodde jag var ensam... att jag hade någon form av hemsk vätska som fick kemisk reaktion med tyget... mina svarta trosor blir röda i skrevet och blekta i mitten av det röda.... fattar ingenting.... tog LÅÅÅÅNG tid innan jag klarade av att låta sambon tvätta mina underkläder

• Sannive

skönt att höra att man inte är ensam! små hål i trosorna är nog rätt vanligt, tyvärr verkar det värst på mina dyra inköp!

• Poena

Alla kroppsvätskor är ju under ph 7 (5,5 om jag inte minns fel) och därmed sura, så det kan nog stämma att det fräter lite

• Tjohalia

jag har oxå undrat över detta att färgen försvinner! hade ett par svarta bomullsstring förr och det såg ut som om jag hade kletat blekmedel avsett för håret där! ni vet, sånna fläckar som kan bli på kläderna. men jag har aldrig varit med om att det har blivit hål så det kan jag inte svara på...

Svar på tråden Frätande flytningar