• Lilla Mindy

Bruten bilnyckel som sitter i billåset, hjälp jag har ingen kopia!

Min bilnyckel har gått av, den bröts och nu sitter halva i billåset och jag har ingen kopia på nyckeln, hur ska jag göra?
    Kan en låssmed ordna en ny nyckel? Kanske med hjälp av nummret som står i instruktionsboken (nyckel-nummer) Vad kostar det isåfall?
    Och hur går det till, räcker det med att visa upp körkortet?
    Någon som vet?

• Svar på tråden Bruten bilnyckel som sitter i billåset, hjälp jag har ingen kopia!
  • Lilla Mindy

ingen som har varit med om nåt liknande

• benetide

in dotter bröt min nyckel i billåset jag fick ur den delen som satt kvar o med hjälp av de kunde en somkopierar nycklar pussla ihop o göra en ny kopia av nycklen försök fåut den del som sitter kvar i låset...

• innana

Ha! Gjorde samma sak i förra veckan...jag fick hjälp att ta bilen till verkstaden (som hade samma märke som bilen) efter att ha krupit in i bakluckan för att hämta ut väskan. Där kunde de byta låset och allt samma dag, det var inte så särskilt dyrt.

• runeras

Lite beroende på märke och ålder (startspärr i nycket eller inte) kan det bli dyrt.

Fick nyligen byta ut en nyckel som blivit sliten, 200 för nyckel och 700 för inkodning...

Har du bara EN nyckel till bilen?! Vore jag dig hade jag bytt lås för länge sen, för oftas levereas en bild med 3-4 nycklar, med olika behörighet, så om du saknar så många nycklar, och du köpt bilen med bara en nyckel och gamla ägaren skulle hitta på en av de andra så lär du inte få mycket hjälp av ditt försäkringsbolag om bilen blir stulen/bryten med hjälp av denna...

Men kontakta närmaste märkesverkstad så hjälper de dig.

Svar på tråden Bruten bilnyckel som sitter i billåset, hjälp jag har ingen kopia!