• JeCa

Stokke Sleepi - erfarenheter från nån som har en?

Jag har blivit väldigt förtjust i Stokke Sleepi-sängen, både form och funktion. Eftersom den är väldigt dyr så skulle jag vilja få åsikter från de som har en - är den värd pengarna??

Många spjälsängar är stora, klumpiga och ganska fula tycker jag. Sleepins ovala form tilltalar mig (har inte hittat någon annan oval säng på marknaden) och det att man kan ha den från spädbarn till ca 4 år och sedan göra om den till soffa/två stolar.

(Om någon är intresserad av att sälja sin Sleepi är jag intresserad!)

Vad är opinionen???

• Svar på tråden Stokke Sleepi - erfarenheter från nån som har en?
  • Jennie Brunflo

Jag tycker de verkar praktiska, men priset är som sagt lite högt.

På Barnens Hus här hade de ovala spjälsängar, helt vanliga. De var jättefina och med vanliga spjäsängspriser. Man kunde då köpa till spjälskydd och sänghimmel. Madrass, täcke och kudde ingick.

Vad jag vill ha sagt; vill du ha en oval spjälsäng så finns det sådana.

• JeCa

Tack för tipset! Beställde katalog från Barnens Hus men i den fanns inga ovala spjälisar förutom just Stokke... Var finns de du sett? (Bor i Sthlm)

Hur som helst - borde finnas någon med erfarenhet av en Sleepi här...??

• Monica H

Har ingen erfarenhet av sleepi men på babyland har dom ochså ovala sängar. Vet inte heller vad dom kostar.

• JeCa

Vilket Babyland? Var på det i Bromma men där fanns bara en oval säng, Stokke... Mottar gärna tips om var, kanske skiftar från olika butiker?

• smulan76

Om du är intresserat av begagnat så kolla på www.blocket.se
    Jag satte ut en köpes-annons och fick MASSOR av svar, så det kan ju vara värt att prova!
    IKEA hade ju en oval spjälsäng för några år sedan, finns nog inte kvar längre men kan ju finnas någon som säljer beg.

• smulan76

Glömde skriva att en kompis till mig har en Stokke Sleepi säng och hon är nöjd med den, förutom priset då.... Sen kostar ju alla tillbehör extra, alltså om man vill göra juniorsäng, soffa osv. Det är ju inget allt-i-ett paket som man kan tro när man ser vad den kostar...

• Vilmagbg

Vi har en Stokke Sleepie och vi är jättenöjda med den.
    Snygg är den också

• Fiffa5

Cillagbg: jag tycker sleepien är jättefin, men är den inte bökig att bädda i??

• Monica H

JeCa:
    Det var på babyland i barkarby. Men som sagt det kanske är en sån där Stokke. Har inte själv kollat på den så jag vet inte. Vet bara att jag såg ovala sängar där. Om det var en eller flera vet jag inte heller.
    Du kan ju ringa till dom och fråga.

• JeCa

Tack för svar! Har satt ut annons men det finns väldigt få begagnade Sleepi än så länge. Så fort en kommer ut går den direkt.

Gissar att Babylands ovala är Stokke också...

Letar vidare - har iallafall köpt en antik vagga sålänge, att ha i början.

Varför finns det så få snygga spälsängar?!??

• mojsan

Annars kan man göra som jag, vi har IKEA:s sniglar, men jag ägnade ett par kvällar åt slipning, betsning o lacking, så nu är den vackert brunröd!

• Zizzla

Jag har en Stokke Sleepi.
    Rickard har sovit i den sen han växte ur babykorgen när han var 3 månader, nu är han snart 7. Den är ganska stor och rymlig. Käns lite för stor än så länge när han är så liten men sen kommer den nog kännas alldeles lagom. Bra att man kan ha den länge och sen göra om till två stolar eller soffa. Gillar den ovala formen. Och kvaliten är naturligtvis ypperlig, det känner man på träet och madrassen är fast och väldigt tjock. Ingen svampig skumgummimadrass inte! Väldigt stabil skulle jag vilja säga, och håller säkert hur länge som helst.
    Men såklart tycker jag den är på tok för dyr. Jag hade den stora turen att vinna den i en tävling i Baby Box.

• Jessa med 3

Vad kostar en Stokke Sleepi? Någon som har skötbordet också och vet vad det kostar?

• smulan76

Jessa!
    Om man ska ha den som spjälsäng kostar den ca 4500:- tror jag. Sen får man köpa till de andra delarna om man vill kunna göra sängen till juniorsäng, soffa/stol osv. Dom paketen kostar ca 2000:-
    Så det är inte billigt precis... men fin är den ju!

Svar på tråden Stokke Sleepi - erfarenheter från nån som har en?