• eriXa

Mörkläggningsgardin??

Hjälp!
    Vi har ett stort burspråksfönster i sovrummet som är 150 cm brett och jag undrar om någon kan tipsa mig om var jag kan få tag på en BRA OCH BILLIG mörkläggningsgardin???
    IKEAS är ju för smala... =((

// erica

• Svar på tråden Mörkläggningsgardin??
  • roha

Jag puffar här för jag har samma bekymmer...

• Amorella

Det finns på både Jysk och Åhléns och de har i olika bredd. Åhléns är dubbelt så dyr som den på Jysk, men den på Jysk funkar ändå okej. Båda är lika lätta att montera.

• mitt nya liv

har ni kollat på jysk?
    jag har för mig att jag såg mörkläggningsrullgardin som var runt 160cm

• axelsmamma

Mörläggnings gardin till sned fönster då???

• Snova

Jysk säger ni...mitt problem är att fönstret är för långt för IKEAs gardiner. Har Jysk bättre sortiment på breda/långa alltså?

• Amorella

Snova:
    Vad är det för mått du är ute efter? Vi har gardinen som är 160 cm och den var inte den bredaste. Har dock ingen aning om hur lång den är - fullt tillräcklig för vårt fönster - men det kan man väl ringa till Jysk och höra. Den från Åhléns - som vi har i ett annat rum - kan vi i alla fall nästan dra ner till golvet.

• pluttmaja

ikea har storlekar 140cm o 200cm breda.. deras rullgardin tupplur är plastade på baksidan så de släpper inte in något ljus.
    JAg jobbar natt o har en mörkblå tupplur i mitt fönster o den e super, speciellt under sommaren eftersom det verkligen e nattmörkt i sovrummet.
    O ikeas rullgardiner kan du kapa i önskad bredd, de har ett litet verktyg man kan köpa

• eriXa

Okej, ska genast bege mig ut på Jysk och kika vad de har...
    Tyvärr är IKEA så långt bort från mig (närmaste är i Sundsvall och jag bor i Luleå) så dit kan jag inte fara å kika... =((

Tack för alla tips!!

Svar på tråden Mörkläggningsgardin??