• Rapunsel

min bebis har slemmig avföring...

Hej!

Någon som vet vad det berors på, när en tremånaders baby har slemmig avföring? Det är inte alls så jag kommer ihåg att min första hade det, var mest bara gult. Det här är nästan mörkgult med lite grön ton och ser ut som slem...Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden min bebis har slemmig avföring...
  • mysiss

Min dotter har lika dant och har haft så hela tiden förutom att färgen kan variera lite. Det är fullt normalt

• Rapunsel

för jag läste nånstans att det inte var normalt...men du har hört tvärtom?

• mysiss

Min sköterska säger att det inte är farligt. Men är det jätte slemmigt?

• Skusan

Bajset kan bli grönare/slemmigare om barnet är förkylt med... Men om du är orolig ska du kontakta din bvc-sköterska och rådfråga!

• hannisa

Romeo hade det.. visade sig vara mjölkallergi. 

Kolla upp hos läkare tycker jag..

• hannisa
    Eller rådgör med sköterska på bvc och köpa Nutramigen. (mjölkfri ersättning,  finns på apoteket)  Uteslut allt annat 3-4 dar och se om det går över..
  • Doriath

Det hade vår dotter också, hon var lite snorig. Snoret kommer visst alla vägar. Mår barnet bra i övrigt tror jag inte du behöver oroa dig. Fast jag säger som de andra ändå, ring bvc det tar ju bara fem minuter

• Rapunsel

Tack, det var skönt att höra att några andra hade liknande symtom...man blir ju lite nojig, hon har ju faktiskt varit förkyld, men hur länge är de slemmiga efter en förkyldning? Min bebbe har ju haft slem i avföringen sen hon var en månad...det var ungefär då förkyldningen började...sen har hon varit lite snorig till och från, hade även en släng av rs som inte visade sig vara så farlig iofs...

Svar på tråden min bebis har slemmig avföring...