• VeronikaK

Ni runt v.14 - syns magen?

Min mage har börjat synas redan, jag går in i v.15 i morgon. Den är inte jättestor men som en liten bula som folk märker tydligt! Är det inte tidigt för en förstagångsgravid?

Jag är smal men inte särskilt vältränad, har hört att om man inte har så starka magmuskler så kan de "ge vika" lättare och ge upphov till tydligare mage tidigt?

Syns det på er andra som är ung i samma vecka?

• Svar på tråden Ni runt v.14 - syns magen?
  • Emma28

Min första grav syntes inte förrän i vecka 17. På UL då hade jag vanliga byxor på mig. Men jag tror att det är väldigt olika, vecka 15 låter inte så tidigt tycker jag att få mage!

• Anirak

Jag är i vecka 13 och har ett rätt bra häng på magen redan. Ändå har jag jättebra magmuskler eftersom jag gör en massa sit-ups varje dag pga ryggproblem. Jag tycker inte att det är tidigt att det syns på dig nu, snarare tvärtom. Många av mina vänninor såg rätt plufsiga ut tidigare än så. Bara de där riktigt slanka tjejerna såg smala ut länge.
    Hoppas du kan glädjas över din fina mage!

• Selma77

Jag går in i v 14 idag (jippi!) och har fått mage. Var smal innan men nu går det knappt att dölja... Särskilt på kvällarna men då är jag nog väldigt svullen. På morgonen är den lite mindre men hård. Väntar iofs tvillingar!

• Elin med Wilma och Alva

Jag går också in i vecka 14 idag men jag har inte fått någon märkbar mage. Det beror nog på att jag hade lite mage redan innan jag blev gravid och att bebismagen döljer sig bakom den vanliga magen.

Fast även om den inte syns så känns den tydligt när jag sitter ner, det börjar bli obehagligt att ha jeansknappen knäppt och så. Jag önskar att den kunde växa lite snabbare, längtar så efter att det ska synas att jag är gravid. Det känns som om allt kommer att kännas lite mer verkligt då.

Elin, väntar första barnet - bf 9/10
  • Isa590

Med första barnet fick jag mage i v.26.. Nu när jag väntar mitt andra barn så har magen redan börjat synas och jag är bara i v.11.Så det är nog olika från person till person.

• Smulan sthlm

Är i veckan 11+1 och det börjar synas...Är iof lite halv tjockis sen innan men tycker att hela kroppen från brösten och neråt börjar formatera om sig...

• MARIA99

Denna 3:e graviditeten syndes magen i v.13-14 redan ( har bilder ) men med 1.a barnet var det inte lika tidigt alls..

• Namsterdam

Min mage syns helt klart nu, tycker jag även om maken förnekar det (han försöke bara va snäll eftersom jag inte berättat på jobbet än). Min livmoder tippar utåt, så jag har alltid haft en liten putmage trots att jag är ganska smal, även om jag inte varit gravid...

Magen är en liten mysig kula, större än förra graviditeten vid denhär tiden tycker jag, men så har jag ju blivit gravid ganska tätt inpå... Är i vecka 14 nu, 13+6 idag...

• VeronikaK

Nej, det kanske inte är så tidigt som jag trodde. Alla som jag pratat med säger att de fick mage först efter v.20 osv. Men alla är ju olika såklart.

Jag känner igen det där med att magen är större på kvällen! På morgnarna är den mycket plattare. Antar att det är andra grejer som tarmar och sånt som flyttar runt.

Svar på tråden Ni runt v.14 - syns magen?